khemosabi

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av khemosabi - 12 februari 2009 18:27

Ja, det är faktiskt inte omöjligt... jag har funderat hit och dit hur jag ska göra och nu har jag äntligen bestämt mig. Jag kommer att para Boogie med Diego vid nästa löp, troligen i slutet av mars. Det innebär - om allt går enligt planerna - att valparna kommer att födas i slutet av maj/början av juni,  och vara leveransklara i juli/augusti.


Stamtavla för kombinationen Diego/Boogie


Jag har funderat på flera olika hannar till Boogie - bl a några som är mer meriterade än han - men jag återvänder alltid till denna underbara hund!! Han har verkligen allt jag någonsin kan önska av en hanhund som passar mina tikar! Nu passade han ju väldigt bra till Gimmie av det vi kan se så här långt, det blev verkligen urmysiga valpar som alla kommer att kunna jobba med så mycket som de själva vill, utan att de klättrar på väggarna. Diego i kombination med Boogie kan ge hetare hundar, men jag hoppas ändå att av-knappen ska finnas där.


Det finns många anledningar till att jag har valt Diego även denna gång, och en av de främsta är att jag hoppas på fler tikar i kullen, så att jag har större möjlighet att få något att fortsätta mitt avelsarbete med. När det gäller den biten är det faktiskt så att det är just Diego's linjer tillsammans med Gimmie's och Boogie's jag allra helst vill ha... så det här kommer faktiskt att bli en slags "egokull". Men visst finns det möjlighet för den som är seriöst intresserad av en valp med dessa linjer att jobba och tävla med. Det är bara att höra av sig, gärna via mail som första kontakt!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards