khemosabi

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av khemosabi - 21 augusti 2008 23:22

Har varit iväg på kvällstävling i Strängnäs, startade Spurten i elit och Boogie i 3:an. Vädret var väl... tja, inte så kul, kan man säga;-) Det regnade hela tiden och precis när jag klev in med Spurten så började det vräka ner - men tokhunden var totalt överladdad och tjyvade på nästan varenda moment och satte sig upp före kommando och sånt... hon charmade de flesta som vanligt, men så många poäng blev det inte - ett andrapris och 254,5 poäng, så det var ju nääära ett förstapris;-)


Boogie fick inte heller nåt 1:a pris, men gick faktiskt riktigt bra förutom ett par missar. Jag är jättenöjd med dubbeltior på sittande i grupp och platsliggning och 9:a på fria följet, hon var faktiskt värd mer där, tyckte jag. Och så gjorde hon en riktigt bra ruta, men vi fick en 8:a eftersom jag riktade in henne. Det gjorde jag medvetet för att jag vill att hon ska bli säker på den, och jag bryr mig inte att vi tappade poäng på det. Sedan hade vi några förarmissar och ett missförstånd på inkallningen (sent stannande och dk på läggandet) - och en egen liten variant på vittringsapporten - jag tror inte hon kollade när tävlingsledaren lade ut pinnarna, hon hade nog ögonen på mig. Så när jag kommenderade tog hon sig en sväng runt hindret (som stod alldeles bredvid) och efter ett dk for hon ut, tog rätt pinne, släppte den, tog en annan, bytte tillbaka till rätt och kom med den;-) Sedan gjorde hon ett riktigt bra fjärr, men fick snålt betalt för det - jättefina skiften, inga dk:n och hon flyttade inte fram mer än någon centimeter, betyg 7 (??)  Lite konstig bedömning, men det var jag beredd på med den domaren. Hursomhelst, missarna får jag såklart ta på mig och jag tyckte Boogie var jätteduktig i ösregnet:-) 246,5 poäng, ett andrapris och plac.2 blev det. Nästa vecka ska vi på träningstävling, det kan vi behöva båda två;-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards