khemosabi

Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av khemosabi - 2 augusti 2008 22:20

... är en riktigt tjusig kille av bästa jakttyp, kolla bara här;-)


Här är "turturduvorna" tillsammans!



Jag tänker inte avslöja så mycket än, den här gången vill jag nämligen inte ta ut nå't i förskott *skrockfull, inte jag inte* men jag kan tala om att den här hannen gillar jag skarpt! Så otroligt lyhörd och uppmärksam på sin matte, liten, smidig och snabb, och hur balanserad och cool som helst tillsammans med mina tre tikar - varav Boogie har löpt i en dryg vecka. Han är ung och inte så jättemycket meriterad än, men det kommer! Hittills har han 2*1:a pris i lydnadsklass 1, 2:a ukl. på utställning och genomfört ett riktigt fint MH med 1:a på skott. Och så har han några av Sveriges bästa jaktlinjer... kan man önska sig mer? Nu hoppas vi bara att han och Boogie blir riktigt kära nästa vecka;-) Tillsammans kan de inte ge något annat än oerhört följsamma och lyhörda valpar med en enorm motor...


När vi ändå var "i krokarna" (nåja, bara 8 mil därifrån) så passade vi på att hälsa på Tonic, och jisses vad det var roligt att träffa honom:-) Det tog en liten stund innan han förstod att det var vi, men sedan blev han så otroligt glad när han fick träffa sin älskade Micke och nästan lika glad att se mig - jag har tjusiga rivmärken på armarna som "minne":-) Jättekul att träffa Carina och hennes trevliga "gubbe" (kommer ju inte ihåg vad han heter) också, vi fick gott fika och hann med lite hundprat, såklart. Jag som inte brukar vilja sälja mina valpar skulle inte ha några som helst problem med det om alla valpköpare  vore lika ambitiösa och "arbetsvilliga" som Carina - en riktig "guldklimp";-) Återigen, jag är sååå glad att Tonic kom till henne!!

Här myser Tonic bredvid Micke i soffan:

Tonic

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards