khemosabi

Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Gimmie o jag...

Av khemosabi - 20 september 2008 20:14

... tävlade lydnad på Strängnäs BK idag. En försmädlig och helt onödig nolla på hopp-apporten (-30p) gjorde att vi missade 1:a priset,  vi fick 242 poäng och plac. 1 i klass tre. Jag är ändå mycket nöjd med lilla mullisen, hon gjorde mkt som var riktigt bra och de moment som strulade förra gången gick mycket bättre idag (förutom hoppet då).

Sittande i grupp: 10

Platsliggning: 10

Fritt följ: 8,5 (lite "vobbel" i sidled, snett i förflyttningar)

Sättande under gång: 8 (jag min idiot tittade på hunden, dk alltså)

Inkallning m ställande o läggande: 9 (avdrag för snett sättande, annars kanon)

Rutan: 8 (två extrakommandon, hon följde mina dirigeringar mkt bra)

Hopp-apport: 0 (jag kastade jättesnett o hon sprang bredvid hindret)

Metallapport: 9 (snett sättande)

Vittringsprov: 9,5 (snett sättande)

Fjärrdirigering: 5 (här hoppade hon fram rätt mkt  på ställandena, det brukar hon inte göra! Helt rätt bedömning.)


Det vi har att jobba på mest är alltså de sneda sättandena, och hopp-apporten. Hoppet har jag inte tränat mer än en gång, vill ju inte nöta med det eftersom hon är dräktig. Den här gången var det helt klart mitt fel att hon missade, dels hade jag kunnat ställt upp lite närmare hindret, och dels så kunde jag ju lära mig att kasta som folk! Nu rullade apporten iväg åt sidan så den låg ett par meter på sidan om hindret, inte så konstigt att det blev som det blev - hon är ju inte riktigt säker på momentet.

På rutan blev det lite strul eftersom det var väldigt mkt sågspånshögar på planen, klart att hon måste stanna till o kolla vad det var - hon är ju liksom lite nyfiken av sig, bruden:-)

Glad är jag i alla fall att hon låg lugnt och fint på platsliggningen, att hon fixade rutan riktigt bra, att hon (som vanligt) gjorde en jättebra inkallning med ställande o läggande, och att vittringsprovet var nästan prickfritt:-) Och att hon inte brydde sig ett dugg om tävlingsledaren trots att vi inte tränat en enda gång med kommendering! Jag tyckte också att hon var väldigt balanserad, genomgående högt tempo utan minsta tendens att flippa ur. Domaren höll hårt i 10:orna men dömde rättvist och bra!


För övrigt var det en jättehärlig dag med trevliga medtävlare, funktionärer och domare! Grattis till Mona Karlsson och bordercollien Stensvassas Lillsilver Raider som vann elitklassen på fina 301 poäng! "Alfred" är en härlig hund, det är sällan man ser en så glad och trevlig bc:-) Han är så rolig att titta på, lite "skuttig" sådär... sånt gillar jag!!


Dagen började inte så värst lysande, jag försov mig nämligen - vaknade kl.9 och skulle vara i Strängnäs kl. 10!! Någon frukost hann jag inte med, jag fick kasta i hundarna lite mat, ut med dem och sen iväg. Jag tog bara med mig Gimmie, för ovanlighetens skull. När jag började närma mig klubben började jag undra om jag hade blivit senil på riktigt, för jag kände inte igen mig på grusvägarna!! Men gud, jag som varit en hel på S-näs BK och så hittar jag inte! Nu är det ett bra tag sedan jag var där, men ändå... klockan gick och jag irrade fram och tillbaka på små grusvägar hit och dit, stackars Gimmie började se lätt illamående ut. När jag hade vänt för 5:e eller 6:e gången fick jag se en skylt halvt nedgrävd i diket och sedan kom en tydlig skylt... puh, äntligen framme!! Väl där fick jag höra att jag inte var den enda som kört fel, de hade nämligen gjort om vägarna:-) Så jag är inte så senil som jag trodde!!

 
 
Ingen bild

Jessicah

20 september 2008 22:33

Åh va roligt! Så nu har valparna tävlat också! :-D Så härlig hon verkar din Gimmie! Hälsningar från västkusten.

 
åsa

åsa

20 september 2008 22:41

Dina hundar är sååå duktiga, men det är ju din förtjänst, för du är så duktig att lära dem allt de kan.
Vet du...jag gillar dig.../Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

21 september 2008 02:01

Jessicah: Det har du ju rätt i, pupparna har gjort "debut" på lydnadsplanen:-) Rekordtidigt, eller hur?? *skrattar*

Kära syster: Du, jag gillar dig också... mycket! Kram/Pia

 
Ingen bild

Jessicah

21 september 2008 17:20

Ja jag menar ju det. Redan stjärnor! Kikar efter dig på msn. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards