khemosabi

Alla inlägg den 23 september 2008

Av khemosabi - 23 september 2008 22:44

... som synes;-)

Gimmie slappar

Inte vet jag om det ser särskilt bekvämt ut att ligga så där, men det tycker tydligen Gimmie:-)


Den här bilden knäppte jag igår på mina goa barnbarn Tuvali och Vide, tillsammans med Gimmie - vilka sötnosar;-)

Tuvali, Gimmie och Vide

Tuvali ser ut att gå i mormors fotspår - hon är lika hundtokig, hon:-) Hon har väldigt bra djurkänsla, så hon kommer att bli jätteduktig!!

Nu föreslår jag att min kära dotter visar Tuvali att hon är med i mormors blogg tillsammans med Gimmie - då blir hon nog glad;-) Hon brukar nämligen sitta och lusläsa den när hon får tillfälle - det är mormors tjej, det!!

Av khemosabi - 23 september 2008 18:28

Underbart väder och lydnadsträning med hundarna, och alla tre gick jättebra:-) Gimmie fick faktiskt träna lite hopp-apport, jag tog bort plankorna så det bara blev ett par kvar - då blev det inte mer än ett extra galoppsprång för henne. Körde väl kanske 4-5 ggr och det gick kanonbra fast jag medvetet kastade snett ett par gånger. Sedan körde vi rutan, vittringen, lite fritt följ och fjärr. Jag hade fullt sjå att hålla henne lugn, för hon laddade på i 180 precis som vanligt, inte ett dugg trött eller antydan till lägre tempo eller mindre arbetslust än vanligt. Det är likadant i skogen, hon störtar omkring som en torped, precis som vanligt! Jag vet inte hur många gånger om dagen jag tjatar "luugn, luuugn" - men det har ju aldrig funkat förut heller:-)


Boogie gick så jäka bra idag - oj, vad hon kan, den hunden! Hon har många goda kvalitéer men en av de bästa är hennes otroliga samarbetsvilja. Vad hon behöver är lite mer tävlingsrutin, så nu har jag anmält henne till två tävlingar den 11:e och 12:e oktober. Det är vad vi kommer att hinna med innan Gimmie får sina valpar runt den 22:a.... sen får vi nog hålla oss hemma ett tag;-)


Spurten gick kanonbra idag också, men det blir nog ingen tävling för henne i oktober som jag hade tänkt, måste tyvärr tänka på finanserna och nu blir det Boogie jag får satsa på framöver. Men tänk vad kul det skulle vara om man hade råd att tävla precis hur mycket man vill...


Jag fick en jätteglad nyhet idag också, valparnas pappa Diego har startat på jaktprov för första gången (debut för matte också!) och fått ett 3:e pris i nybörjarklass! Nu kommer Diego att få starta på fler jaktprov, för matte har fått blodad tand och tycker det här med jaktträning är jättekul;-) Grattis Dessi och Diego och lycka till i framtiden!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards