khemosabi

Alla inlägg den 16 september 2008

Av khemosabi - 16 september 2008 17:30

Åkte upp Till EHDK på eftermiddan och tränade lydnad med alla tre. Det var så otroligt mycket mygg så jag tränade lite med en i taget, fick byta efter några moment så de inte behövde sitta så länge och bli uppätna av mygg.

Den jag ville fokusera på var Gimmie, rutan och hoppet var de moment vi tränade mest. När vi tävlade sist så tjyvade hon ju i rutan, så nu låg fokus på att hon skulle ligga kvar - och det gjorde hon, hon var riktigt duktig. Momentet i sig gjorde hon kanonbra flera gånger, körde på flera rutor och bytte plats på dem. Hoppet gick också bra, förutom att hon sprang bredvid på återhoppet första gången. Men jag tror att jag fick henne att förstå att så gör man inte;-) Jag hade nog tränat mer med henne om hon inte hade varit helt galen, hon laddade som en jäkla torped så de stackars pupparna blev nog rejält omskakade!!

Med Boogie körde jag också rutan, hon har blivit riktigt duktig på att själv spana in var den är någonstans. Sedan blev det lite hopp-apport, fjärr och inkallning med bara läggande - det har hon strulat lite med. Men jag fick henne att lägga sig snabbt där på slutet i alla fall:-) Fullt krut hela tiden, men jättebra koncentration, duktig tjej!

Spurten, ja hon är ju inte riktigt klok, den. Fattar inte vad som har tagit åt hunden... hon tjuvar och har lagt sig till med startgnäll och allt möjligt. Det är för kul, helt enkelt! Jag hade ev. tänkt anmäla henne till SLKK i oktober, men det vete sjutton... måste fundera lite på det. Boogie anmäler jag nog i alla fall, och då blir det en 3:a till. Vi får satsa på eliten till nästa år, jag kommer ändå inte att ha tid med det när vi ska ha valpar.


Nu ska jag åka och handla lite, och sedan laga någon god mat så det finns klart när min dotter och mina barnbarn kommer hem ifrån Spanien i natt. De har varit borta en vecka och jag har nästan längtat ihjäl mig...

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards