khemosabi

Direktlänk till inlägg 26 april 2008

Kvällsträning

Av khemosabi - 26 april 2008 22:41

Jag tog med alla hundarna och åkte till EHDK på kvällen, kom dock iväg sent så det hann nästan mörkna innan vi var klara. Jag hann inte köra Spurten på nåt annat än elitrutan och hopp-apporten, men de andra två hann jag köra igenom alla 3:ans moment med.

Gimmie var helt galen och tyckte hon kunde komprimera programmet lite genom att köra alla moment på en gång;-) Men se, det gick inte matte med på och det visade sig att hon fixade nästan alla moment kanonbra, trots att hon knappt kunde hålla sig i skinnet. Det enda som krånglade lite var hopp-apporten - där hon sprang förbi hindret på tillbakavägen ett par gånger - och sökapporteringen, där hon tog fel pinne första gången. Men vi gjorde om det, och då funkade det bra:-) Rutan gjorde hon superbra - den här gången hade jag ställt ut två rutor på planen innan jag tog ut hundarna ur bilen.

På fjärret testade jag med att göra handtecken med vänster istället för höger, och hade bollen bakom som belöning. När hon satte sig snabbt, fick hon springa ut och hämta bollen. Det funkade bra! Jag får köra såhär och se om det löser upp knuten när det gäller sättandet på fjärret.

Jag har ångrat mig när det gäller hundarnas tävlande, Gimmie ska starta i 3:an redan i maj... jag har redan anmält;-)


Boogie gick skitbra, faktiskt - fast hon i vanlig ordning var hetare än hetast och låg på så in i baljan! Men hon är så duktig, för hon anstränger sig verkligen för att hålla positionen och göra sitt allra bästa under fria följet:-) Sättande under gång har jag inte kört med henne tidigare, men det gick bra när hon förstod att hon inte skulle varken ligga eller stå! Inkallningen fick bli utan stående och läggande, men på väldigt långt avstånd. Jag har märkt på både Gimmie o Boogie att jag får lov att träna många släta inkallningar och köra med ställande och läggande väldigt sällan, annars ställer och lägger de sig före kommando.

Rutan gick kanon med Boogie, likaså hopp-apport, som vi har tränat väldigt sällan. Metallapporteringen gick super, svisch ut och svisch in;-)

På sökapporteringen tog hon också fel pinne första gången, men när vi gjorde om det gick det bra. Fjärret gick bra med alla skiften, men vi måste träna mycket på ståendet, som hon är lite osäker på. Jag har bestämt mig för att inte köra nån mer tvåa med henne, utan det blir trean för henne i juni! Jag kan mycket väl tänka mig att hon behöver en hel del tävlingsrutin innan vi går upp i elit, så jag siktar nog på ett LP i 3:an med henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards