khemosabi

Alla inlägg under november 2007

Av khemosabi - 9 november 2007 14:52

Vilket väder... detta är 4:e (eller är det t o m 5:e?) dagen med ösregn och kyla, inte har man nån större lust att träna precis! Fast vi har i alla fall tränat ett par av dessa bedrövliga dagar, så liite duktiga har vi varit ändå;-) Men idag blir det inget gjort, annat än en skogspromenad - jag får istället muntra upp mig med en bild från en av de roligare dagarna!

Boogie skuttar främst och Gimmie & Iza busar i bakgrunden:-)

Av khemosabi - 6 november 2007 16:10

Den som varit inne på valpsidan har sett att jag har ändrat mina parningsplaner och återgått till den ursprungliga, nämligen att para Gimmie med Gleen Mhor's Dark - eftersom jag är övertygad om att han kommer att passa Gimmie väldigt bra. Både hon och "Danne" är riktiga pajaser så det blir nog roliga valpar;-) Här är läckra Danne igen!

Gleen Mhor's Dark - Danne


Idag har Christer och jag varit ute i regnet och kört sök med Unni och Boogie. Unni var lite splittrad i början men jobbade bra på slutet, hon har nästan inte tränat nåt sök alls tidigare så det var bra att det slutade fint idag!

Boogie fick ett stort sök och jobbade kanonbra, fullt ös hela tiden och jättefina apporteringar. Det här skulle hon behöva göra varenda dag, så mycket energi som hon har!  Hon var som en helt annan hund när vi gick hemåt... lugn, för en gångs skull;-)


Precis nu när jag sitter och skriver det här ser jag att Boogie har börjat löpa! Jag som sa till Christer att jag tror att hon är på gång... nu hade jag rätt igen;-) Vi skojade nämligen om det i skogen, att jag alltid har rätt  (ironi, alltså!) Nu tror jag att Boogie kommer att dra igång alla de andra, troligen Iza först. Men jag hoppas att Gimmie dröjer till slutet av december åtminstone.

Av khemosabi - 4 november 2007 22:43

... för nu när hon snart är 8 månader gammal går det mesta mycket bättre än tidigare. Bara den senaste veckan har jag sett en stor förändring när det gäller hennes kontaktvilja och förmåga att koncentrera sig - härligt! Idag fick hon följa med ut i Kjulaskogen och göra ett dummysök, jag hade lagt ut 5 dummies och hon fick ta in 4 av dem - jag hade faktiskt förstånd att sluta när det gick som bäst;-) Det är jättelänge sedan vi körde någon apportering överhuvudtaget, så det var lite extra roligt att se att det funkade kanonbra idag - full fart och koncentration och jättefina apporteringar!

Den här bilden knäppte jag på Iza igår och sekunden efter tog hon

 ett jättehopp emot mig - man ser på bilden att hon laddar;-)

Wynntorps Disa


Sänder en extra tanke till Carina (Tonic's matte) vars collietik är sjuk... 

jag håller tummarna för att fina Lexi snart blir bra i sin lilla mage!!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards