khemosabi

Alla inlägg den 23 november 2007

Av khemosabi - 23 november 2007 22:54

Idag har Boogie varit på riktigt "äventyr" på kennel Mighty Duck's och blivit parad med denna stiliga gentleman; SJCh Gildas W Navarro:

SJCh Gildas W Navarro

"Fly" är en äldre herre på 11,5 år, en otroligt trevlig hanhund som var väldigt "gentlemannamässig" gentemot Boogie som var lite osäker i början. Här spanar Fly in sin fjälla lite på avstånd:

Fly spanar in Boogie

Boogie var som sagt lite osäker och till en början såg det nog ut som om det inte skulle bli någon parning idag. Men sedan vände Boogie helt och hållet och började bjuda upp till lek och Fly var så fin och "frågade" om det var okej:-) Det var det, sa Boogie, och efter en stund såg det ut så här:

Fly och Boogie under hängningen

20 minuters hängning blev det, och det bästa av allt - Boogie fick en riktigt positiv erfarenhet av en väldigt trevlig hanhund som väntade in henne och gjorde precis det bästa han kunde:-) Jag är glad att jag valde en äldre och erfaren hanne till henne, eftersom jag hade på känn att hon själv skulle vara lite försiktig. Jag tror mycket på den här kombinationen (har sett liknade kombinationer som gett kanonhundar!) och jag hoppas förstås på ett gäng "småpuppar" om 9 veckor!

Tusen tack till Johan som ville låna ut sin fina Fly och till Ankie, som hjälpte till vid parningen!! Tack också till min "partner in crime" Christer, som var snäll och skjutsade oss!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards