khemosabi

Direktlänk till inlägg 28 november 2007

Regn och tråkväder...

Av khemosabi - 28 november 2007 22:50

... nu igen. Vad trött man blir på eländet! Igår var det i alla fall skapligt, så då var vi ute och tränade lite. Vi lade dummysök åt Iza och Boogie och de var jätteduktiga båda två, de jobbade energiskt med fina ingångar och avlämningar - även Iza, alltså. Unni fick bara sitta och titta på, det tycker hon väl inte är så kul men det går bättre och bättre med passivitetsträningen. Med Spurten och Gimmie tränade jag en del linjetag där jag blåste stopp på halva sträckan och sedan skickade vidare ut, det gjorde båda jättebra. Imorgon ska vi nog ut och träna igen, hoppas på lite roligare väder då än vad det har varit idag. Så här vill jag att det ska vara!


Khemosabi Strike - Boogie

Boogie leker i snön, jan -07


Idag har i alla fall Gimmie's resultat av ögonlysningen kommit ut officiellt på SKK, även hennes var UA. Har nog glömt att säga att Boogie har ett litet "märke" i vänster öga som veterinären ansåg vara ett slags "ärr", troligen pga en skada eller en infektion som hon kan ha haft tidigare. Det var uppenbarligen ingenting som vet. bedömde skulle vara till grund för en anmärkning eller notering och det lilla märket kan mycket väl vara borta nästa gång jag ögonlyser henne.


Jag kan inte fatta att inte värken i knäna går över, nu känns det rätt bedrövligt, faktiskt. Inte nog med att knäna gör ont, nu har jag ont i fötterna och nacken också. Nu har jag gnällt färdigt för idag;-)

 
 
Åsa

Åsa

29 november 2007 10:37

Lilla syster yster, din ledvärk kommer troligen utav det taskiga vädret, du ska se, att det blir lite bättre när det blir kallt och det inte är omslag i vädret hela tiden.
Vet precis hur du känner dig.
Det är jättjobbigt att ha ont i knäna, det är ju de som "håller upp" allting så att säga..
Ha dé! / Kramar

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

29 november 2007 12:00

Det kanske beror på vädret, precis som du säger... har faktiskt inte tänkt på det. Känner mig lite dum som gnäller över värk i knäna, är det NÅGON som vet hur det är så är det ju du! Puss på dig!

http://www.geocities.com/jaktgolden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards