khemosabi

Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Äntligen snö!

Av khemosabi - 10 november 2007 23:24

Igår kväll började det äntligen att snöa och idag har vi haft riktigt fint väder, ett par minusgrader och ljust och fint:-) Christer, Amanda och Unni var här så vi passade på att träna lite markeringar med skott. Jag hade Gimmie och Boogie med mig, och Unni fick bara sitta och titta på. Sedan gick jag ut med Spurten och Iza i skogen och passade på att köra några blinda (dvs. dolda) linjetag med Iza på de raka stigarna. Vilka fina ingångar och avlämningar hon har fått - hon tar sats och bara hoppar upp i famnen och lämnar apporterna till mig... sånt gillar jag:-)


Iza, som inte har sett snö förut, tycker att det här vita fluffet är väldigt roligt, hon var alldeles stollig i skogen idag! De andra älskar också snö, så det var livat värre!

 
 
Åsa

Åsa

11 november 2007 10:56

Det måste vara roligt, att ha hundar som tycker om både regn och snö.
Min byracka, han gillar varken det ena eller det andra....
Nej, det bästa han vet är ju att ligga i soffan och mysa...
Kramar till er alla från Falun!!

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

11 november 2007 23:16

Ja, Wargen är väl en typisk whippet! Mai har köpt ett nytt täcke till Silver, han tyckte det var så superskönt att han gick och la sig och myste på en gång när han fick prova det:-)
Kram, Pia

http://www.geocities.com/jaktgolden

 
Åsa

Åsa

15 november 2007 15:49

Har försökt maila dig, men det går inte att skicka mail till dig.
Har du bytt mailadress eller....?
Kram/ Åsa

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

15 november 2007 23:46

Nejdå, jag har inte bytt adress, det är samma som tidigare: piafernqvist@hotmail.com
Fattar inte varför det inte funkar??
Kram/Pia

http://www.geocities.com/jaktgolden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards