khemosabi

Alla inlägg den 28 september 2014

Av khemosabi - 28 september 2014 22:36

Idag var det mina duktiga norska valpköpare som gjorde jättebra ifrån sig på lydnadsprov!

Eva-Liz efteranmälde sin NOLCH SELCH BH Khemosabi MJ's Smooth Criminal till eliten och tog hem fina 294,5 poäng och ett 1:a pris, och det med en hund som togs direkt ifrån bilen och ut på planen! Snacka om att den hunden kan leverera när det gäller - stort GRATTIS till ett jättebra jobb!


Elisabeth och hennes Supra - NOLCH SELCH Khemosabi Prepare for Surprise - tog hem ett 1:a pris och en 1:a placering med 261,5 poäng i regn och stormvindar, jättebra jobbat i ovädret, GRATTIS!!

 


På bilden är det Solan t.v med sin 1:a prisrosett, och sambon Gurin, som spottade ut sin;-)

 

 

Måste också visa den här filmsnutten med Solan, där han själv kom på att han hörde fel och rättade sig på sättandet under zätat, duktigt gjort!

Åh, han har så härlig attityd, den hunden! Inte helt lätt att hålla i position eftersom han är så het, som synes - men herregud, vilken samarbetsvilja och motivation! Underbar <3


Vi själva tränar på och Piller gör oftast de flesta moment riktigt bra, dock har vi ett problem och det är när vi kedjar rutan och dirigeringsapporten - det är jättesvårt, tycker hon. I nuläget känns det inte alls så självklart att hon fixar det på tävling, och därför är jag inte så säker på att det blir någon start, även om jag har anmält. Jag är inte så pigg på att starta när det är väldigt stor risk för att vi nollar moment, jag vill nog känna mig säkrare än så;-) Det ska nog till ett smärre mirakel om jag ska få ordning på det här innan det är dags, så det lutar nog åt en strykning - men man ska aldrig säga aldrig, mirakel har skett förut:-)

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards