khemosabi

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Sent ska syndaren vakna...

Av khemosabi - 10 oktober 2014 19:50

... eller, hur dum får man vara egentligen??

Dirigeringsapporten, som Piller har gjort så jäkla bra när hon har sett apporterna - som på asfalt t ex - har ju funkat väldigt mycket sämre på gräs och jag har inte riktigt fattat varför. Alltså, jag har ju vetat att hon tycker det är svårare när hon inte ser apporterna, men har väl tyckt att hon borde klara det ändå, hur svårt kan det vara att springa ut i en båge från konen och hämta en apport, liksom. Det är ju här jag har lust att slå nåt hårt i huvudet på mig själv, för inte har jag tänkt på att mina apporter syns väldigt dåligt, de är ju gamla och mörka och jag ser dem knappt själv. Visst, det här ska hon ju klara längre fram, men hon är fortfarande under inlärning och då ska det ju inte vara svårt, det är ju meningen att hon ska bli säker.

Det slog mig igår kväll när jag satt och läste lydnadsreglerna där det står att apporterna ska vara väl synliga - nu är de väl kanske inte alltid det, men ändå - att jag naturligvis måste träna på apporter som syns, hur ska hon annars bli säker på momentet?? Ja jisses, hur korkad får man bli?

Nya, ljusa apporter ska det bli, men idag fick det bli en nödlösning  - vit kirurgtejp på apporterna så de syntes lite bättre och sen iväg ut och träna i gräs! Och vad händer... jo, hon spikar varenda jäkla dirigering!!


Ja, som sagt - sent ska syndaren vakna och jag har strukit oss ifrån morgondagens tävling. Jag har velat hit och dit in i det sista för jag ville så gärna tävla, men nu vill jag träna ordentligt på det här, så vi slipper chansa på tävling. Visst skulle vi kunna klara förstapriset både med och utan dirigering, men nu går jag bara på magkänslan och den säger mig att det är bättre att vänta på mer säkerhet.


Bästa Pillret ska bli ännu bättre ;-)

Piller  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards