khemosabi

Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Lydnadsträning

Av khemosabi - 4 april 2014 18:37

Idag var vi på klubben och tränade i det vackra vädret. Först körde vi igenom hela klass 3 och det gick väldigt bra. Sedan tränade vi några konskick och provade på zätat för första gången. Efter det fick jag hjälp med att filma några moment; ett kort fritt följ, inkallande med ställande, rutan, hopp-apport med metall och vittring - som blev lite lustig eftersom hon inte nosade på pinnarna, utan bredvid... men det var bra tempo både ut och in, och rätt pinne var det:-)



... och så ett fjärr från igår på ca 30 m avstånd, jag fick zooma lite för att hon skulle synas;-) Innan det här gjorde hon ett skitbra fjärr på dubbla avståndet - så avståndet har ingen större betydelse för den här tjejen. Själva skiftena gör hon oftast bra, det är väldigt sällan hon gör fel eller låser sig. Det enda är att hon ibland lägger sig rakt ner istället för att fälla sig bakåt från stående och då kommer hon ju fram ett par cm, men det gjorde hon faktiskt inte någon gång igår. Men det är absolut något som vi tränar på!


Vi har löptider här hemma, Boogie är snart i höglöp och Gimmie började häromdagen. Jag tror att Piller snart kommer att haka på och kommer därför att vänta tills efter löpet innan jag anmäler till någon tävling. Tråkigt eftersom jag hade hoppats på att tävla i slutet av månaden, men sån't är livet med tikar...

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

5 april 2014 09:48

Dere jobber godt i lag.Så pent å se på. Så i et tidligere innlegg at du har innstilt parringen. Enig med deg at det er tidkrevende.Vi kan vel si at det er en 24 timer i døgnet jobb:) Synd for valpe kjøperene. Men det må du kjenne på når det er rett.Håper uturen din ikke er altfor alvorlig og at ting ordner seg.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Pia

Pia

6 april 2014 21:34

Tack Eva-Liz!

http://www.khemosabi.kennelsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards