khemosabi

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Svårt beslut...

Av khemosabi - 25 mars 2014 14:58

... men jag har i dagarna bestämt mig för att ställa in vårens parning, och därmed sommarens valpkull. Det finns flera anledningar till det beslutet, men den största är att det är fel tidpunkt för mig. Jag skulle vara helt låst av valpar hela sommaren, och det vill jag inte. Dessutom har jag egentligen aldrig gillat att ha valpar under sommaren, även om det självklart är den mest praktiska årstiden. Men blir det en väldigt varm sommar så kan det bli jättejobbigt för tiken och även för mig, som mår väldigt dåligt i värmen. Det här försökte jag slå ifrån mig när jag bestämde mig för att para Lova, men jag har insett att oron är för stor. Jag har helt enkelt ingen bra känsla, och så ska det ju inte vara när man planerar för en parning. Visst, man kan hoppas på en sval sommar, men i nuläget händer både det ena och det andra som gör att jag känner mig förföljd av otur och därför känns det inte alls bra att planera för valpar. Tråkigt för de valpköpare som hade hoppats på valp, men sånt är livet och det kan man inte göra något åt.


Nu blir det alltså inga valpar här förrän tidigast nästa vår, och under tiden ska Piller och jag träna och tävla. Jag ska ta vara på tiden med Gimmie och Boogie, som fyller 10 år i år och fortfarande vill jobba precis som de andra. Beslutet att inte ha valpar i sommar ger både mig och mina hundar tid och möjlighet att göra det vi vill och det känns faktiskt riktigt skönt att jag har bestämt mig!


Några bilder ifrån de senaste dagarna, först supermamman Gimmie...


Speed


Piller

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards