khemosabi

Alla inlägg den 15 september 2013

Av khemosabi - 15 september 2013 23:45

Idag hade vi ett riktigt "guldpass", Piller och jag:-) Märkligt hur det kan bli, jag hade nämligen inte den minsta lust att träna när vi åkte iväg, och så blev det så bra ändå! Vi började med en klockren vittringsapportering, och därifrån gick det kanon hela vägen, så skönt eftersom vi har haft några pass som inte känts riktigt bra. Piller har varit påverkad av löpet och känts lite dämpad och tveksam, och det är inte likt henne. Själv har jag inte heller varit i form de senaste veckorna, mycket värk och dålig sömn sätter sig helt klart på humöret. Men idag var min vanliga energiska Piller tillbaka och humöret var på topp hos både henne och mig!


Vittringen har verkligen gått framåt, vi är inte helt klara än men vi är helt klart på god väg. Problemet var att hon inte satte på näsan utan bara hade "hämta pinne, vilken som helst" i huvudet. Lösningen blev att lägga små korvbitar runt rätt pinne, och även den hade vittring av korv. Det här är ett moment som jag har räknat med ska få ta tid, så vi har hållit på ett bra tag med detta, det är bara vid de två senaste passen hon har fått prova på momentet helt utan godis. Det har hon gjort jättebra, så poletten har nog trillat ner nu! Det blir att fortsätta på samma sätt, och långsamt öka på svårighetsgraden.


Idag körde vi igenom alla moment utom gruppmomenten och inkallningen, som jag glömde. Hon gjorde faktiskt alla moment kanonbra, även fria följet med kommendering kändes riktigt bra. Matte var mer avslappad idag, trots att det blev ett klurigt fritt följ som var mer på elitnivå, om än inte lika långt. Sakta marsch och språngmarsch från halt, höger o vänster om och helomvändningar i alla tempon etc, det var klurigt men kul!


Jag hade så gott som avskrivit tanken på att tävla i slutet på månaden, men om den här braiga känslan håller i sig de närmaste veckorna kanske vi åker och tar det som en "avancerad träning". Vi skulle egentligen behöva träna minst någon månad till, känner jag, men jag får väl starta helt utan några förväntningar i så fall!


Måste förresten tipsa om ett jättebra blogginlägg, i en helt suverän blogg::  I jakten på det perfekta

Många bra tankar där!

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards