khemosabi

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Hemsidan har blivit "kapad"...

Av khemosabi - 14 november 2013 19:40

... eller rättare sagt, min domän - dvs. adressen till hemsidan www.khemosabi.se, som jag har haft de senaste 8 åren  - har blivit snodd! Det handlar om en lång rad struligheter - som började med att jag plötsligt inte kunde uppdatera hemsidan, vilket gjorde att jag blev tvungen att byta webbhotell och inte fick flytta domänen till det nya. Det slutade med att jag fick lova att vänta i flera månader på att uppdatera domänen ett visst datum - vilket jag  självklart gick in på Loopia för att göra detta datum. Döm om min förvåning när min domän redan är såld, någon hade lagt in en bevakning så att den såldes i samma sekund som mitt abonnemang gick ut! Jag hade ingen aning om att man kunde lägga in en bevakning, i så fall hade jag ju gjort det själv! Saken är den, att under alla år som jag har haft domänen på webbhotellet one.com, har allt det här gått automatiskt - så detta visste jag inte!


Det allra märkligaste är ju frågan: Varför vill någon ha just min domän? Khemosabi har ingen betydelse för någon annan än mig, det är mitt kennelnamn och kopplas inte till något annat än min uppfödning i Sverige (i USA är det kopplat till syndikatet runt Khemosabi). Någon som vill dra nytta av mitt kennelnamn, som har förstått att jag har haft väldigt många besökare på min hemsida? En konkurrent, eller någon annan som vill ställa till problem för mig? Jag vet inte, det är helt obegripligt! Om ni nu går in på khemosabi.se kommer ni förvisso till en goldensida, men den har absolut ingenting med mig eller min uppfödning  att göra! Där finns inga kontaktuppgifter eller info om vem som har gjort hemsidan, men vederbörande är uppenbarligen svensk, och här blir det ännu märkligare...


Efter lite detektivarbete har jag  nämligen funnit att den nya ägaren av domänen är en Ian Taylor i London (!) vilket gör det hela ännu mer obegripligt - vad i hela h-e har en snubbe i England (för övrigt ifrån Nya Zeeland) för intresse av att ta över min domän, och hur kan det komma sig att det är en svensk hemsida? Jag fattar ingenting, det är så jäkla frustrerande!! 


Jag ska försöka forska vidare i det här, uppdaterar när jag får veta mer. Tills vidare kommer jag att behålla den nuvarande adressen till hemsidan, som var tänkt att vara tillfällig. Jag kollade precis statistiken och den har i nuläget runt 500-600 besökare per månad, och det är ju bra med tanke på att alla säkert inte har hittat dit än, jag blev lite förvånad själv, faktiskt!


Har ni länkat till khemosabi.se ber jag er ändra länken till http://www.khemosabi.kennelsida.se
Glöm inte att spara som favorit;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards