khemosabi

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

OJ - vilken nätt och fin liten tjej!!

Av khemosabi - 4 juli 2012 17:18

Så sa veterinären om Gimmie idag, med tillägget "om du vill flytta så får du flytta hem till mig" till Gimmie - snacka om "såld" veterinär:-)) Jag kan väl säga att jag inte var särskilt förvånad över att hon gick igenom besiktningen med beröm godkänt, jag tycker själv hon är i fin form och det tyckte uppenbarligen veterinären också - han trodde mig knappt när jag berättade att hon har haft tre kullar;-)

Ögonlysningen gick galant, den också - och det gjorde även den tilltänkte faderns ögonlysning igår, med omdömet "vilken trevlig hund!"- så nu är det alltså klart för parning i nästa vecka!


Jag vill passa på att tacka alla presumtiva valpköpare som har svarat på min lilla "enkät" - just nu ser det ut som att valplistan är fulltecknad, men det finns möjlighet att stå på "reservlistan" om man så önskar, då i första hand på hanne eftersom jag har många tikar förhandstingade. Gimmie har inte fått några stora kullar tidigare, men man vet ju aldrig hur många det blir... 

 
 
Ingen bild

Inger

4 juli 2012 22:03

Vad spännande!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards