khemosabi

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av khemosabi - 12 juli 2012 18:39

Trots två dagars helhjärtade försök fick Gimmie och hennes kavaljer inte till det, och det blev därmed ingen parning denna gång - så tråkigt för alla valpköpare som väntar! Hanhundsägaren och jag är nog lika besvikna, men värst är det förstås för dem som varit inställda på en Gimmie-valp till hösten:-(

Gimmie är i höglöp åtminstone ett dygn till, så visst skulle jag kunna prova med en annan hanhund, men jag har faktiskt ingen "plan C" - A och B brukar jag ha, men C har jag aldrig behövt tidigare. Och var hittar man en hanne med rätt linjer och av den typ man tycker om, som dessutom är ögonlyst inom ett år och bor inom rimligt avstånd, på mindre än ett dygn? Nej, lite mer framförhållning än så vill man ju ha, så det känns faktiskt lite som "mission impossible".


Jag kommer i vanlig ordning att försöka hjälpa till att hänvisa mina tilltänkta valpköpare till andra uppfödare som har bra kullar på gång, det är bara att höra av sig så ska jag kolla runt!


Nu får Gimmie dra sig tillbaka ifrån aveln och förhoppningsvis låta stafettpinnen gå över till Piller om ett par år - men dit är vägen lång, det ställs många krav på en hund som ska användas i avel. Men om allt stämmer så tror jag hon kommer att bli en lika fin avelstik som sin mor, de är faktiskt väldigt lika, både mentalt och arbetsmässigt - och lika knasiga är dom;-) Nu ska Pillerillern och jag jobba på, och sikta på att skaffa oss lite meriter!



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards