khemosabi

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Pillerträning *film*

Av khemosabi - 24 april 2012 18:22

Det går lite upp och lite ner med träningen, men mest upp, och det får man väl vara nöjd med! I lördags, när vi tränade lydnad på en grusplan bredvid en skola, tyckte jag Piller var ganska splittrad och okoncentrerad - igår gick hon som en dröm och bjöd på det bästa fria följet hittills, och idag var det något slags mellanting;-)) Nädå, hon fokuserade bra idag, tyckte jag! Det är uppenbart att hon går bättre och bättre ju längre man tränar - och hon tröttnar inte i första taget, det har aldrig hänt hittills! Det blev en film av det mesta, med "ups and downs" som vanligt, jag kan ju inte redigera filmerna eftersom formatet inte stöds av Windows Movie Maker. Synd att jag råkade gå ur bild på första inkallningen, hon gjorde nämligen en suverän ingång - men det är inte lätt att veta om man är i bild eller inte! Ingångarna med apporten brukar hon göra väldigt bra, men idag fick hon hjärnsläpp så jag backade bandet och hjälpte henne där. Jag är riktigt nöjd med positionen under fria följet, det går bättre och bättre - och särskilt nöjd är jag med hennes vänstersvängar och vändningar, jag har så gott som fått bort hoppet hon gärna vill göra där. Och så är jag otroligt glad för hennes fina kontakt och samarbetsvilja! Dra ner ljudet är ni snälla, varning för fjantig röst;-)

 

Vi tränade hoppet också, det kom inte med på filmen men det blev en bild...

 


... och vad det här ska föreställa, det vet jag inte... galenpanna?

 

 
 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

24 april 2012 19:40

waow! Duktiga lilla Piller och duktiga du!! :)
Hon verkar vara riktigt rolig att jobba med!!

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Pia

Pia

24 april 2012 20:42

Tack Jenny, det var snällt sagt! Ja, hon är jättehärlig - att ha den här arbetsglädjen medfödd är ju guld värt!

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

24 april 2012 21:31

Vad duktiga ni är:-) Härligt med glada hundar:-))

 
Pia

Pia

24 april 2012 23:43

Tack snälla Sussie! Ja, "glad" är bara förnamnet;-)

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards