khemosabi

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

2011 går mot sitt slut...

Av khemosabi - 29 december 2011 14:07

... och det är väl dags för en slags summering av året som gått. För mig personligen har det mesta överskuggats av den ofantliga, obeskrivliga sorgen och saknaden efter Spurten, som vi miste på juldagen förra året. Nu har det gått över ett år, men inte känns det ett dugg bättre - tiden läker inte alla sår. Spurten var min själsfrände och en stor del av mig, och utan henne känner jag mig halv. Sakna och sörja henne kommer jag att göra hela livet, jag gråter fortfarande varje dag. Men nu ska vi inte fokusera på det tråkiga, utan det roliga...


Den stora behållningen under året har varit mina fantastiska valpköpare, som tagit så väl hand om sina Khemosabihundar och som dessutom låtit dem få visa framtassarna på tävlingbanorna. Det har de gjort med den äran, må jag säga - se bara vad Gimmie's avkommor har åstadkommit under året!


* LP1 LP2 LP3 Khemosabi Double Sonic tog LP i lydnadsklass 2 och 3 och debuterade dessutom i spårskogen med hela 309 poäng i appellklass, fantastiskt! Stort Grattis till "Krutov" och Staffan! Nu väntar elitklassen och lägrespåret på det superduktiga ekipaget!


* Khemosabi Double Spin tog 1:a pris i lydnadsklass 2 - Grattis till Jessicah och "Iver"! Här tränas det för fullt för start i klass 3 och elit, det vet jag;-)


* Khemosabi Double Swing tog hem två fina 1:a pris i nkl på jaktprov under hösten, stort Grattis till "Sally" och matte Therese - lycka till i öppenklassen!


* Khemosabi MJ's Smooth Criminal lyckades med bedriften att ta sig från debut i lydnadsklass 1 i mars till uppflyttning till elitklass i september, där gick allt i racerfart;-) Debut i spårskogen blev det också, med godkänt resultat! Stort Grattis till norska "Solan" och matte Eva-Liz!


* Khemosabi MJ's Keep The Faith debuterade i lydnadsklass 1 med finfina 194 poäng och blev uttagen till Lydnadslandslagets talangläger under både våren och hösten. Hon fick dessutom ett 1:a pris i lydnadsklass 2, ett 2:a pris i klass 3 och debuterade i appellklass spår med 248 poäng och uppflyttning - kanonbra jobbat! Grattis Mia och "Carma"!


* Khemosabi MJ's Another Part Of Me tog hem ett 1:a pris i lydnadsklass 1 med fina 190,5 poäng och klassvinst - Grattis Ellinor och "Susa"!


* LP1 Khemosabi MJ's Beat It startade i lydnadsklass 1 och tog hem tre 1:a pris och ett LP tillsammas med husse Staffan, stort Grattis, bra jobbat med fina "Vispen"!


*** Tillägg***

Tre av valparna ur MJ-kullen har under året genomfört fina MH:n med 1:a på skott - Solan, Carma och Susa.


Ett JÄTTEGRATTIS till alla fina prestationer, jag är imponerad! Jag hoppas jag inte har glömt något resultat, i så fall får ni höra av er så jag får ändra!



Den andra stora behållningen under året var förstås Gimmie's superfina kull med Sandbytösens Yankee Filur. Valparna föddes den 20:e juli, kullen var tingad långt innan den föddes, och jisses vilken tur jag hade med valpköparna! Dessa sex valpar, varav en liten tjej fick stanna hos mig, kommer allihop att får jobba på olika sätt med sina urgulliga ägare. Alla är mycket ambitiösa och målmedveta, vilket bådar mycket gott inför framtiden! Vilket då osökt för mig in på nästa ämne, nämligen hur år 2012 kommer att se ut?


Själv siktar jag på att debutera med Piller i lydnadsklass 1 under sommaren, troligen under sensommaren om jag inte känner att hon är redo för det redan i juni. Det är nämligen en kvällstävling på Strängnäs Lokala Kennelklubb i mitten av juni som alltid är så trevlig, det vore lite extra kul att debutera där;-) Mer än en klass 1-tävling blir det inte, om vi klarar uppflyttning på första starten - då tränar vi på och startar i 2:an till hösten. Om Pillers kullsyskon kommer till start under året, då kan det bli så många som 14-15 av Gimmie's 19 avkommor som kommer att starta på lydnads/jakt/bruksprov under 2012- förutsatt att de som tävlat i år fortsätter att tävla, vill säga (och om jag hinner med att träna Speed och Lova så kan det bli ett par till!) Det vore ju fantastiskt - och helt otroligt - med så många Gimmiebarn på tävlingsbanorna! Jag vet i alla fall att det är flera som planerar att starta i både lydnadsklass 3 och elit, och några har lydnadschampionat som mål - och jag hoppas och tror att det kommer att gå vägen för dessa superduktiga ekipage;-) 2012 kommer att bli ett spännande år på tävlingsfronten, minst sagt!


Jag önskar alla mina goa valpköpare LYCKA TILL under 2012, vad ni än hittar på;-)


                                                  


                     GOTT NYTT ÅR!








 
 
Ingen bild

Elisabeth og Supra

29 december 2011 16:45

Jeg og Supra jobber mot start i klasse 1 til våren :) Vi skal kose oss og ha det gøy så vi orker ikke stresse :) Hun er en fantastisk hund som jeg forguder allerede :) Masse tusen takk igjen for at du oppfylte drømmen min i 2011, jeg tror og vet at vi får maaange bra år sammen :) Godt nytt år til deg også Pia, du er fantastisk ;) Stooor klem fra oss!

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

29 december 2011 17:17

Härligt att alla verkar så nöjda med sina Khemosabi-hundar. Ja det är verkligen roligt att umgås och träna med Vinna.
Ska försöka hänga med bara;-)
Lycka till du också och ha ett gott nytt år:-)

 
Eva-Liz

Eva-Liz

29 december 2011 18:04

Når jeg ser resultatene slik samlet, er det nesten helt ufattelig.Supre hunder.Men for å klare en slik bragd, som feks Solan har klart.Må det ligge en god oppdretter bak. Nytter ikke hvor gd føreren er,hvis ikke hunden har rette "motoren" i bunn:)Så tusen takk for han.Vi kommer nok til å debutere i elite en gang utpå våren......Blir nok også mer bruks på oss.
Nyttårs klem fra oss

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Alma

Alma

30 december 2011 21:33

Gott nytt år till toppenuppfödaren hälsar jag&lipp :)

http://almashundar.wordpress.com

 
Pia

Pia

31 december 2011 16:53

Tusen tack - jag har världens bästa valpköpare:-) Nyårskram till er allihop!!

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Mia&carma

31 december 2011 18:50

Gott nytt år från mig och carma <3

 
Mia

Mia

1 januari 2012 14:56

Vilka fantastiska valpköpare du har som förvaltar sina hundar så väl :D!

Gott nytt år!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

1 januari 2012 15:02

Vilka toppen hundar och väldigt duktiga valpköpare!! Är helt klart imponerad av alla fina resultat!

Gott Nytt År! :)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Jessicah

Jessicah

1 januari 2012 18:37

Gott nytt år önskar jag och Iver. <3

http://www.vildarna.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards