khemosabi

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Solan debuterar med 189 poäng och klassvinst!

Av khemosabi - 19 mars 2011 19:17

Vilken dag detta har varit!! Inte bara en, utan två fantastiska nyblivna 1-åringar som gör lydnadsdebut med kanonresultat på samma dag, otroligt!! Jag kan tala om att jag är grymt imponerad och väldigt stolt över dessa duktiga kullsyskon och deras fantastiska ägare!  


Norska Solan, dvs Khemosabi MJ's Smooth Criminal, fick idag tillsammans med sin duktiga matte Eva-Liz ihop inte mindre än 189 poäng och vann klassen på sin allra första tävling, fantastiskt!! Matte berättar i ett mess att de fick vänta väldigt länge, från samling kl. 10.30 till start kl. 15.55 - och Solan hade full kontakt hela tiden, förbaskat bra gjort av en så ung hund!

Ett JÄTTEGRATTIS till Solan och matte Eva-Liz, ni är bara helt grymma!   

Fr v: Tvåan, domaren, ettan Eva-Liz och Solan, trean - bara retriever på "pallen"!

  

Och här har vi en liten...

... Solan, hela 7 veckor gammal;-)    


Tusen tack till alla mina underbara valpköpare - ni är BÄST!!

 
 
mia, love&carma

mia, love&carma

19 mars 2011 19:36

men va häftigt .....GRATTIS GRATTIS!!!!!!

http://www.briard.mia-co.com

 
Eva-Liz

Eva-Liz

19 mars 2011 21:43

Vi er jo team Khemosabi:):)
Vet du hadde du vært der, hadde du vært enda mer stolt. Det var trangt,ingen plass til oppvarming utenfor ringen. Under fellesdekket "rullet" en newfoundlender med eier inn så å si rett ved Solan.Jeg skal prøve å legge ut film etterhvert,så får du se. Solan fikk et halvt poengs trekk i line føring fordi han er for nær meg:)Så gjorde jeg den feilen at jeg sa jeg var klar på innkallings øvelsen, da han egentlig satt for tett ved. Så han datt ned,når jeg forlot han.
Jeg er bare så super fornøyd med hans stabile hodet, inni den hallen med utstilling og det som følger med. Rå artig med Carma også:):)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Pia

19 mars 2011 21:56

Ja, jag säger det igen - jäkligt bra gjort av er båda!! Eva-Liz, jag ska erkänna att jag kanske trodde det skulle bli för mycket störningar för Solan, men desto mer fantastiskt att han klarade det!! Jag ser fram emot att få se film på lillkillen;-)

 
Jessicah

Jessicah

20 mars 2011 01:23

Grattis till båda två! Storebror med matte är sååå stolta. Kram!

http://www.vildarna.wordpress.com

 
Malin

Malin

20 mars 2011 11:25

Men vilka resultat som ramlar in! Fler såna valpköpare :D

http://mangie.se

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

20 mars 2011 14:41

Ja nu måste Gimmie löpa snart! Eller hur Malin;-)

 
Eva-Liz

Eva-Liz

29 mars 2011 09:29

A&A:):):)

http://www.kennelsoltrollet.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards