khemosabi

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

En härlig kille!

Av khemosabi - 27 februari 2011 20:11

Idag har vi träffat Gimmie's blivande fästman, och det var en härlig upplevelse - det var allt en riktig liten "Filur" det;-) Jag var rätt så säker på att jag skulle tycka om honom, men jag tyckte nog ännu bättre om honom än jag hade väntat! Och Gimmie gillade honom också, som tur var! Här kommer lite blandade bilder ifrån mötet, de bilder med bäst kvalitet har jag fått låna av hanhundsägaren. Här har vi "The Lovebirds"...


   


   


    


 


  

 

Jag kan väl lugnt säga att det här är de bästa bilderna jag har på Gimmie - så tack, Malin!

Här har vi killen i helfigur, bilden är tagen vid ett annat tillfälle...



Gimmie's första kullar har blivit riktigt bra, men det är ju mitt jobb som uppfödare att vara kritisk och försöka göra nästa kombination ännu bättre. Den här hannen har samma härliga lyhördhet, samarbetsvilja och motor som pappan till de andra två kullarna, men han har mer balans och stabilare mentalitet. Dessutom är han en liten "clown" precis som Gimmie, så jag tror att det här kan bli väldigt bra, jag vill ha roliga hundar och det ska det nog kunna bli här!            

 
 
Carina & Toss

Carina & Toss

27 februari 2011 20:40

Hejsan
Jag har redan räknat ut vilken hane det är.:) Spännade kombination, träffar ju hanens mamma lite då och då som är en underbar hund och mycket trevlig. Lycka till med underbara valpar som det lär bli.
Mvh Carina & Toss

http://www.kopparvovve.se

 
Ingen bild

Pia

27 februari 2011 21:39

Tack Carina! Kul att du känner hans mamma och tycker bra om henne! Ja, det är väldigt bra linjer på den här kombinationen, något jag har velat göra länge;-)

 
Emma

Emma

27 februari 2011 22:16

Nog ser vi allt vem den blivande fästmannen är! ;)
Lycka till!

http://www.eldflammanskennel.se

 
Ingen bild

Pia

27 februari 2011 22:17

Tack Emma!

 
mia, love&carma

mia, love&carma

28 februari 2011 07:24

bara lilla jag som inte vet vem den blivande är ;-)))), är ju inte så insatt i golden världen ;-)
Men det spelar ingen roll, han ser fantastisk trevlig ut......... önskar dig lycka till
Kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Eva-Liz

28 februari 2011 11:36

Neida,Mia: Ikke jeg heller:) Men det er akkurat,som om jeg har sett han før. Kommer bare ikke på det:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards