khemosabi

Alla inlägg den 27 april 2010

Av khemosabi - 27 april 2010 22:41

 ... på bild - inte på film, eftersom det tyvärr regnade. Men här kommer "vänster bak", "mitt på ryggen" och "svansen" nämnd ordning;-)


"Vänster bak"... en riktigt busig liten filur, som kommer att få bo hos Eva-Liz i Norge;-)


    


"Mitt på ryggen" som också blir norrman, hos Kristin... den huliganen behöver ingen närmare presentation;-))


      


... och så "Svansen", som kommer att flytta till Kristofer i Karlshamn. Han och "vänster bak" är lika som tvillingar, lika härligt pigga och alerta!


    


Av pojkarna återstår då "Höger bak", som ska bo hos Hanna i Uppsala, honom får jag fota imorgon.

Gemensamt för alla valparna är att de är precis lika gosiga och otroligt lyhörda som i Gimmie's och Diego's förra kull... fullkomligt underbara, ljuvliga valpar. Igår insåg både Micke och jag med fasa att nu är det bara två veckor kvar - och herregud vad vi kommer att sakna dessa valpar! Tiden har gått så otroligt fort...





Av khemosabi - 27 april 2010 13:53

Nu är det full rulle här, det blir inte mycket tid att sitta och ladda upp bilder, men ett gäng kommer här. Vi har haft valpköpare på besök och jag tog lite bilder när vi var ute för första gången. Allra först ska ni få se en liten film på "Carma", som ska bo hos Marie i Stockholm:


http://www.youtube.com/watch?v=8NPuHhu7jVw




Det här är huliganen som ska flytta till Kristin i Norge, han agerade nästan precis likadant som "Carma" när han var ute för första gången, pigg , glad och nyfiken (film på honom kommer senare idag eller imorgon)...


     


Det här är tjejen som ska bo hos min fodervärd - hon var, som väntat, lite försiktigare i början, men kom igång och busade hon också...

        


Och det här är "Carma" igen... hon är fotograferad som den värsta supermodell, paparazzis överallt;-)

 


Varför fick jag inte med hela valpen när hon kom skuttande... så jäkla gullig!!


              



Här är fodertiken och "Carma"...  



Linslusen "Carma" igen;-)



Så här busig blir Boogie, hon bara älskar valparna!!  

 


Jag har faktiskt aldrig sett en tik som så uppenbart njuter av att ha valpar omkring sig... hon önskar nog att de vore hennes egna, för hon har faktiskt mjölk!  Jag får innerligen hoppas att hon får valpar i höst/vinter, hon kommer att bli en fantastisk mamma - och kön på bra köpare som vill ha valp efter henne bara växer och växer;-)

   


Här är "omärkta tiken" med sin blivande ägare Ellinor, som bor i Sundsvall... 


       


Och så avslutningsvis... "Carma" i Maries knä... herrejisses vad den valpen är lik Spurten, både i utseende och sätt - precis samma fantastiska utstrålning! Därför hade jag allra helst behållit henne själv, men jag har gudskelov insett att Mia kommer att kunna träna och tävla mycket mer än jag. Det vore ju kul om någon hund kom till sin rätt någon gång, menar jag;-) 

   


Bilder och/eller filmer på de andra valparna kommer så fort jag hinner med, jag lovar!!  

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards