khemosabi

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Valparna 6 veckor

Av khemosabi - 27 april 2010 13:53

Nu är det full rulle här, det blir inte mycket tid att sitta och ladda upp bilder, men ett gäng kommer här. Vi har haft valpköpare på besök och jag tog lite bilder när vi var ute för första gången. Allra först ska ni få se en liten film på "Carma", som ska bo hos Marie i Stockholm:


http://www.youtube.com/watch?v=8NPuHhu7jVw




Det här är huliganen som ska flytta till Kristin i Norge, han agerade nästan precis likadant som "Carma" när han var ute för första gången, pigg , glad och nyfiken (film på honom kommer senare idag eller imorgon)...


     


Det här är tjejen som ska bo hos min fodervärd - hon var, som väntat, lite försiktigare i början, men kom igång och busade hon också...

        


Och det här är "Carma" igen... hon är fotograferad som den värsta supermodell, paparazzis överallt;-)

 


Varför fick jag inte med hela valpen när hon kom skuttande... så jäkla gullig!!


              



Här är fodertiken och "Carma"...  



Linslusen "Carma" igen;-)



Så här busig blir Boogie, hon bara älskar valparna!!  

 


Jag har faktiskt aldrig sett en tik som så uppenbart njuter av att ha valpar omkring sig... hon önskar nog att de vore hennes egna, för hon har faktiskt mjölk!  Jag får innerligen hoppas att hon får valpar i höst/vinter, hon kommer att bli en fantastisk mamma - och kön på bra köpare som vill ha valp efter henne bara växer och växer;-)

   


Här är "omärkta tiken" med sin blivande ägare Ellinor, som bor i Sundsvall... 


       


Och så avslutningsvis... "Carma" i Maries knä... herrejisses vad den valpen är lik Spurten, både i utseende och sätt - precis samma fantastiska utstrålning! Därför hade jag allra helst behållit henne själv, men jag har gudskelov insett att Mia kommer att kunna träna och tävla mycket mer än jag. Det vore ju kul om någon hund kom till sin rätt någon gång, menar jag;-) 

   


Bilder och/eller filmer på de andra valparna kommer så fort jag hinner med, jag lovar!!  

 
 
Ingen bild

Jeanette Liljebäck

27 april 2010 14:51

Vilken jättefin uppdatering. Kul läsning även för oss som bara suktar

 
Kristin Forsaa

Kristin Forsaa

27 april 2010 14:58

De er jo bare saa skjonne!! Goy med baade film og bilder - gleder meg til film av vaar valp ogsaa:) Vi klarer ikke aa bestemme oss for navn, saa om noen har noen bra tips saa rop ut!!

http://kristinshundetrening.blogspot.com

 
Eva-Liz

Eva-Liz

27 april 2010 15:10

Gjett om vi også er spente på oppdatering om vår lille Khemosabi`s:)
Likte filmen. Den viser en flott valp med trygg og nysgjerrig innstilling.Nydelig "apporterings evner":)
Pia, du gjør en fabelaktig jobb med de små, noe som filmen viser tydelig.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Ellinor

27 april 2010 16:55

Fina bilder och film! Valphalsband och andra prylar är framplockade :-)

 
mia&love

mia&love

27 april 2010 18:43

carma verkar verkligen vara en liten linslus, tur det för hemma hos oss får man lov att vara fotomodell titt som tätt ;-)))Jag känner mig priviligerad att få ta hand om Carma, och jag ska göra mitt allra bästa ;-) och jag håller med Eva-Liz du gör ett kanon jobb Pia.

http://www.briard.mia-co.com

 
Pia

Pia

27 april 2010 21:58

Tack för alla gulliga kommentarer! Jag känner mig priviligierad att ha fått så härliga valpköpare, och inte minst åt att ni allihop har gett mig förtroendet att välja valp åt er!!--

http://www.khemosabi.se

 
Pia

Pia

27 april 2010 22:05

Kristin, jag kan ju nämna att din valp troligen ska heta "Thriller" i stamtavlan, hahaha... för något säger mig att det kommer att bli en thriller med den killen;-))

Valparna kommer att få namn efter Michael Jacksons låtar... jag har bara inte bestämt definitivt vilka ännu - så har ni några önskemål/tips - shoot!!

http://www.khemosabi.se

 
Sussie

Sussie

27 april 2010 22:08

Fina valpar! Ja det hoppas vi verkligen att Boogie får valpar höst/vinter:) Hon vill säkert ha egna valpar.

http://www.123minsida.se/cewin

 
mia&love

mia&love

28 april 2010 06:29

du hade ett namn förslag till carma har jag för mig, det tyckte jag lät bra ....kommer bara inte ihåg vilken MJ låt det var ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Ellinor

28 april 2010 08:19

Kunde ju inte hålla mig från att komma med namnförslag, de finns på mailen ;-)

 
Pia

Pia

28 april 2010 15:04

Mia, din valp ska heta Keep The Faith, om du inte har några invändningar;-))

Glömde skriva igår att en av hannarna ska heta Smooth Criminal, det är ett häftigt namn, tycker jag!

http://www.khemosabi.se

 
mia&love

mia&love

29 april 2010 10:03

JAG ÄR SKIT NÖJD ;-)))))))))))))))
KRAM

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards