khemosabi

Alla inlägg under oktober 2010

Av khemosabi - 10 oktober 2010 23:23

Eller "Gimmie Ten" blev det i det här fallet - Micke skulle gå förbi Gimmie och sätta sig i soffan... då satte hon igång att vifta med tassarna så här;-)

  

Hehe... knashund!!  


Lite bilder ifrån dagens promenad...

Gimme och Spurten


Spurten


Lova (snart 7 månader)


Här gjorde min syster (som inte vill vara med på bild) en "Silverinkallning" - dvs hon står och viftar med en godispåse och ropar "Silver, kom får du gooodis";-) Spurten är liiite sugen             

Av khemosabi - 6 oktober 2010 23:48

6:e oktober 2010 - det betyder Gimmie's och Boogie's 6:e födelsedag, det:-) Vi hälsar och gratulerar syskonen på födelsedagen!

  

Här är sötnosarna 4 månader gamla, Gimmie tv. och Boogie th.  


Bloggen har krånglat med uppladdningen hela dan, så det blir inte mycket mer än så här ikväll - jag vill bara visa ett par bilder jag knäppte på min fodertik Lova (Khemosabi MJ's Billie Jean) igår...


     

Av khemosabi - 4 oktober 2010 23:45

Idag kom Vispen och Krutov och hälsade på - det var ett välkommet besök! Oj, vad Vispen har vuxit på de här veckorna;-)) Här är några bilder ifrån besöket...

Vispen

  

Krutov


Vispen blev jätteglad när han fick träffa barnen igen - här hälsar han på Tuvali...


  

... och sen kom Lova, och då blev det...


BUUS;-))

 


     


Här stod båda stilla en sekund... vackra är de inte, men de var i allafall stilla;-)



Ang. gårdagens inlägg om felaktiga stamtavlor, så tror jag det har fyllt sitt syfte, nämligen att få folk att titta lite närmare på saker och ting, och inte "köpa" allt de ser på div. hemsidor. Jag ser därför ingen anledning för det att ligga kvar i bloggen, utan litar på att de många besökarna gör sitt och låter ryktet gå - de brukar ju göra det;-))            


Av khemosabi - 1 oktober 2010 23:13

... är det för denna gång, för Gimmie och Boogie - skönt, tycker nog Speed. Han har varit jätteduktig, lite pipig under höglöpen, men annars har det gått bra.

Nu väntar vi på att Soleil ska börja löpa, hon löpte samtidigt som de andra förra gången, så det är nog på G när som helst. Det är dock inga whippetvalpar planerade... gudarna vet om det någonsin blir några sådana galningar här;-)) Whippets får ofta mååånga valpar, och det är inte sådär jättestor efterfrågan på dem, många uppfödare sitter med flera valpar kvar i varje kull. Det är min stora fasa, att kanske få 4-5 valpar kvar - de flesta whippetvalpar är nämligen något i hästväg när det gäller att härja, de är fullkomligt galna!! Jag känner att det inte riktigt är vad jag vill åta mig, i alla fall inte än på ett bra tag... men å andra sidan så finns det inte mycket som är charmigare än whippetvalpar, så jag kanske ändrar mig om nåt år eller två;-)


Jag måste säga, angående Soleil, att hon inte alls är vad jag förväntade mig när jag skaffade whippet. Jag trodde jag skulle få en lugn och timid hund som inte skulle kräva så mycket... men tji fick jag!! Hon är inte rädd för fan själv, och dundrar på i 280 jämt och ständigt - många whippets är rädda om sig rent fysiskt, men inte hon, inte;-)) Hon är tuff både fysiskt och mentalt, mycket tuffare än någon annan hund jag har haft... och vem trodde det om en "sketen" whippet??

Den lilla ängeln har många positiva sidor också, som t ex hennes personlighet, som är något av det roligaste jag har varit med om. En riktigt häftig hund är det - och nu, när hon har slutat äta möbler, går det ju åt rätt håll!!

Vår vackra ängel     

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards