khemosabi

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Färdiglöpt...

Av khemosabi - 1 oktober 2010 23:13

... är det för denna gång, för Gimmie och Boogie - skönt, tycker nog Speed. Han har varit jätteduktig, lite pipig under höglöpen, men annars har det gått bra.

Nu väntar vi på att Soleil ska börja löpa, hon löpte samtidigt som de andra förra gången, så det är nog på G när som helst. Det är dock inga whippetvalpar planerade... gudarna vet om det någonsin blir några sådana galningar här;-)) Whippets får ofta mååånga valpar, och det är inte sådär jättestor efterfrågan på dem, många uppfödare sitter med flera valpar kvar i varje kull. Det är min stora fasa, att kanske få 4-5 valpar kvar - de flesta whippetvalpar är nämligen något i hästväg när det gäller att härja, de är fullkomligt galna!! Jag känner att det inte riktigt är vad jag vill åta mig, i alla fall inte än på ett bra tag... men å andra sidan så finns det inte mycket som är charmigare än whippetvalpar, så jag kanske ändrar mig om nåt år eller två;-)


Jag måste säga, angående Soleil, att hon inte alls är vad jag förväntade mig när jag skaffade whippet. Jag trodde jag skulle få en lugn och timid hund som inte skulle kräva så mycket... men tji fick jag!! Hon är inte rädd för fan själv, och dundrar på i 280 jämt och ständigt - många whippets är rädda om sig rent fysiskt, men inte hon, inte;-)) Hon är tuff både fysiskt och mentalt, mycket tuffare än någon annan hund jag har haft... och vem trodde det om en "sketen" whippet??

Den lilla ängeln har många positiva sidor också, som t ex hennes personlighet, som är något av det roligaste jag har varit med om. En riktigt häftig hund är det - och nu, när hon har slutat äta möbler, går det ju åt rätt håll!!

Vår vackra ängel     

 
 
Ingen bild

Sussie

2 oktober 2010 08:30

Jag var hundvakt åt en whippet en månad och den var verkligen så lätt som man trodde.
I och för sig så var hon en väldigt lugn whippet och inte den där fartiga hunden.
När man var hemma låg hon alltid under ett täcke eller en filt och man såg bara tassarna:-)
Ha det bra Sussie och Myzzko

khemosabi

2 oktober 2010 10:44

Var det en valp då?
Visst finns det undantag, men jag misstänker att Soleil's ev. valpar inte kommer att tillhöra dem;-))
Kram, Pia

 
åsa

åsa

2 oktober 2010 08:49

Håller med dig angående whippetvalpar, både när det gäller "busigheten" och "goheten", ingen kan väl låta bli att smälta vid åsynen av en liten whippetvalp...
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

khemosabi

2 oktober 2010 10:42

Ja kära syster, whippetvalpar är verkligen "farliga" på det sättet, de får en att tappa allt förnuft... om man nu hade nåt från början;-))
Kram, Pia

 
Ingen bild

Sussie

3 oktober 2010 09:41

Nej Pia det var ju inte en valp:-)

khemosabi

4 oktober 2010 02:47

Haha... nä, jag kunde väl tro det;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards