khemosabi

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Nu är det klart, Vispen ska flytta...

Av khemosabi - 30 augusti 2010 21:38

... och hans nya hem blir det bästa tänkbara, han ska nämligen bo hos sin 1,5 år äldre helbrorsa Krutov i Karlskoga!!  Staffan och Birgitta är så nöjda med sin Krutov, de har hela tiden sagt att de inte hade kunnat få en bättre hund... och nu får dom en till, hihi!!   De var här och hälsade på häromdagen, båda blev helt förälskade i Vispen och brorsorna kom väldigt bra överens - härligt!

"Visst ska vi ha honom matte... visst ska vi??" säger Krutov;-)



Hihi, fina Krutov har lite *harkel* GLAD svans, som man brukar kalla det, inte ovanligt i de här två kullarna efter Diego och Gimmie;-))  


Nu känns det bra för mig, som har haft ångest för Vispen och var han skulle hamna till slut - hur gärna jag än har velat ha kvar denna underbara valp så skulle det inte fungera. Han skulle troligen bara bli ännu en i raden av alla hundar som jag skulle ha dåligt samvete för, och så ska det förstås inte vara. Men nu blir det bra, och det är jag så glad för - Vispen kan inte få det bättre!!            


 
 
Ingen bild

Gisela

30 augusti 2010 22:43

Är så glad för din skull. Nu önskar vi Vispen lycka till med livet utanför E-tuna.

 
åsa

åsa

30 augusti 2010 22:59

Blir jätteglad för både din och Vispens skull, så skönt att han får komma till någon som du känner och som du vet att han får det bra hos, fast visst kommer du att sakna...
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

30 augusti 2010 23:06

Tack, båda två;-)
Det som är så bra är att deras son bor här på vår gård, så de är här ganska ofta och då kommer vi ju att få träffa Vispen. Vi har ju blivit extra fästa vid honom under den här tiden, så det känns väldigt bra att veta att han kommer till just Staffan o Birgitta, som vi har jättebra kontakt med!

 
mia,love&carma

mia,love&carma

31 augusti 2010 06:57

men va bra att det ordnar sig ....hälsa Vispen från oss ;-))
KRAM

http://www.briard.mia-co.com

 
Jeanette Liljebäck

Jeanette Liljebäck

31 augusti 2010 07:01

vilken lycka, tänk ändå att allt blir så bra till slut. Det fanns nog en mening med att han var kvar hos dig så länge. Ha nu ett fin liv lilla "Visp"

http://backsippan.blogspot.com

 
Ingen bild

Sussie

31 augusti 2010 10:02

Vad bra det ordnade sig med Vispen! Grattis:)

 
Ingen bild

Emma

31 augusti 2010 11:50

Vad härligt att du hittade det perfekta nya hemmet till honom! :)

 
Ingen bild

Anne-Lie

31 augusti 2010 22:27

Hej!
Härligt att det kommer ännu ett barnbarn till Jack hit till Karlskoga! Å det bästa av allt, du vet att han kommer att få jobba!
Kram, Anne-Lie, Jack och Micka

 
Ingen bild

Pia

1 september 2010 10:24

Tack allihop! Jag känner mig väldigt nöjd;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards