khemosabi

Alla inlägg under april 2010

Av khemosabi - 12 april 2010 01:40

Halloj! Nu är vi inne på måndag, vilket innebär att valparna är 4 veckor! Nu är de märkta - (med nagellack, Åsa;-)  obs! internt skämt!) - så vi ska kunna skilja dem åt - de är faktiskt väldigt lika! På några valpar är det två bilder, och på några tre... nu kör vi;-)

                                           


Nu är det dags att klippa alla små klor igen... 126 stycken små, små klor, så det gäller att sikta rätt;-))


Tack till Martina, som var förste "valphållare" vid fotograferingen! 

Av khemosabi - 10 april 2010 16:53

Jag har haft problem med uppladdning av bilder, men nu kommer det en drös ifrån veckan som gick, dvs från att valparna blev 3 veckor i måndags.


Först har vi Tuvali med två av tikarna...

 


... och en av de ljusare tikarna (den som inte är "Lill-Spurten", den här har ett lite kraftigare huvud och påminner rätt mycket om Boogie som liten)...




... och en kille



Här är mörkaste tjejen

  


Martina med en hanne...


  


... och en hanne till, som har mörknat ganska mycket



Det här är samma hanne som ovan

  


En av de andra hannarna...


"Lill-Spurten"



Här är "Lill-Spurten" igen;-)

    


... och så mörkaste tiken

  

... och samma här  


De här bilderna är tagna innan vi hade "operation avmaskning och kloklippning", de bilderna ska jag försöka hinna med att ladda upp idag också;-)


Valparna har nu i några dagar fått smaka på lite valpfoder, det var så roligt när jag ställde ner fatet för första gången - ingen av dem tvekade en sekund, utan alla bara kastade sig över maten;-)) Det var precis som om de tänkte "Äntligen... tänk att det skulle ta sån tid!!"... svisch, sa det, och sen var den maten slut... och jag bara stod och gapade - jag menar, man kunde kanske förvänta sig att de skulle vara lite fundersamma på vad det var för något! Micke skrattade och sa att "ja, det märks att de är äkta Khemosabi!'s":-)) Ehm... ja, det har liksom aldrig varit något problem med aptiten här!!

Av khemosabi - 4 april 2010 21:39

   Idag börjar jag med en mysig bild på mitt barnbarn Tuvali och en av hanvalparna...

  


... och på begäran, de tre tikarna tillsammans, tjejen i mitten sprattlade vilt och ville inte riktigt vara med på noterna. Förresten, har ni någonsin sett en tjockare mage?



Nä... vi fick ta och fota de två ljusare tikarna för sig för att få någotsånär vettiga bilder på töserna...

 


... och under tiden som vi höll på med det här hade en kille somnat så skönt hos Tuvali;-)

        

Imorgon ska vi försöka få till lite 3-veckorsbilder på alla valparna, och då är det dessutom dags för avmaskning - alltid ett litet "äventyr";-)

Av khemosabi - 1 april 2010 20:00

Ja, nu kommer valparna på film, på min dator är den väldigt mörk, men jag hoppas den ser bättre ut på era datorer!

Titta på filmen här: http://www.youtube.com/watch?v=7pj1KgiN9Eo


För övrigt kan jag tala om att jag vaknade i morse av att en av de ljusare tikarna hade klättrat ur lådan... och sedan dess har samma tjej klättrat ur en gång till, och alldeles nyss var det Lill-Spurten som klättrade ur! Vilka tjejer!!   


Jag har fått lite nyheter ifrån Sally, enda tiken i Gimmie's och Diego's första kull... och enligt matte Therese så är hon heeelt fantastisk!! Sally är anmäld till både workingtest och unghundsderby i vår, och sedan ska det bli en apporteringskurs i maj och därefter siktas det på officiell start till hösten. Samma planer har brorsan Spirit, och jag vet att Krutov är på gång att starta på både bruks- och lydnadsprov. Sally, Speed och Krutov ska också röntgas nu i april, Iver får vänta lite pga sin skada, matte Jessicah vill muskla upp honom lite före röntgen. Låt oss hålla alla tummar för att allihop har lika fina leder som Spirit!! 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards