khemosabi

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Whippets, dom är väl mesiga?

Av khemosabi - 16 april 2010 14:16

Eeh, nä... inte den här...



Jag har fått lite bilder på Krutov (kullbror till Speed) som också har blivit en riktigt fin kille, 18 månader är de på söndag! Krutov var den ljusaste av valparna i förra kullen, han var väldigt ljus - men även han har mörknat en del, som ni ser...

        

Krutov röntgades för någon vecka sedan, och nu har resultatet kommit: Höfter A och armbågar grad 1 - ingen fara för armbågarna om han bara hålls i bra kondition och är väl musklad, vilket jag vet att Staffan ser till!

För er som inte riktigt känner till hur det ser ut på ledstatistiken på golden, kan jag tala om att ungefär 20-25% av alla golden har HD i någon grad, och ED ligger på i snitt ca 15% beräknat på de senaste 5 åren. Med det i åtanke, så kan man ju inte annat än förvånas över att det faktiskt finns uppfödare som använder hundar med HD i avel. Orsaken till det? Ja, i mina ögon stavas den p-e-n-g-a-r...



 
 
joannash

joannash

16 april 2010 14:25

oj, snabba hundar. ;o

http://www.joannash.bloggplatsen.se

 
Pia

Pia

16 april 2010 14:37

Jodu... här gäller det att hålla i hatten;-))

http://www.khemosabi.se

 
Jessicah

Jessicah

16 april 2010 14:55

Wow vilken fart! Vilken stilig kille Krutov blivit minsann, jättefin. :-)

http://www.vildarna.webs.com

 
Eva-Liz

Eva-Liz

16 april 2010 18:45

Tempo:):):)
Lo litt av din kommentar om HD og avel.Ligner absolutt på mine utsagn om temaet:):) I Norge er det ikke engang påbudt å røngte albuene:( Så dvs at du kan finne kull på retriever listen, som er godkjent av avelsrådet. Men likevel har C og videre på albuer:(

http://www.kennelsoltrollet.com

 
åsa

åsa

16 april 2010 22:57

Kan man bli annat än glad när man ser filmen??
Som gammal whippetägare måste jag ju säga, vilken pli du har på Soleil, samma som på dina golden och det vill inte säga lite....
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

17 april 2010 00:04

Tack för alla kommentarer:-D

Du Åsa... inte har jag samma "pli" på Soleil som på de andra, inte - ingen har väl nånsin någon pli på en vinthund, det mesta är nog på deras villkor;-))

http://www.khemosabi.se

 
åsa

åsa

17 april 2010 12:34

Om man säger så här då...
Du har mer pli på Soleil än jag någonsin sett hos en whippet och jag vet, att det mesta är på deras villkor så därför är jag väldigt impad...
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

 
Ingen bild

Densie

17 april 2010 16:28

Så lika Thure och Soleil är på alla sätt!!!
Visste jag inte bättre så hade trott att det var min kille på filmen!! Dom måste få träffas nån gång!! Ha det gott! Kram från oss :)

 
Ingen bild

Therese och Sally

17 april 2010 21:23

Fina!
Idag gick Sally sitt första WT och kammade hem 4x19 samt nollade på en ruta. Matte är mäkta stolt! Nu börjas det! Hoppas att ni alla har det bra!

 
Pia

Pia

18 april 2010 00:01

Oj, Grattis Therese och Sally!!:-D

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards