khemosabi

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Glada nyheter!

Av khemosabi - 25 augusti 2009 17:00

Dessi och Diego har fått 1:a pris på jaktprov i helgen!

Vi skickar ett stort GRATTIS till valparnas duktiga pappa och hans lika duktiga matte;-)

Dessi berättade en hel del om Spirit också, mycket som påminner starkt om min egen Speed! Ham är lika omogen som min lilla "plupp" och Dessi tar det därför lugnt med honom - mycket klokt, tycker jag! Det verkar som om det är två av killarna som mognar sent och två som mognat tidigt - de två sistnämnda är förstås Iver och Krutov, de två som redan står på startlinjen för att börjar tävla! För Speed's del kommer det att dröja, kan jag tala om, han kommer nog att vara ett par år innan han sätter sina tassar på en tävlingsplan;-)


Annars då? Jo, jag håller på att bli tokig på hundhår här - alla har bestämt sig för att fälla på en och samma gång! Nu har jag köpt en Furminator på e-bay, jag får hoppas att den kommer snabbt;-) Jag provade just en sån på Spurten när vi hade valpträffen i maj, en av valpköparna hade precis skaffat sig en sån... och jäklar i min lilla låda vad den var effektiv - jag har aldrig fått loss så mycket underull tidigare!! På Spurten måste jag faktiskt ha en, för hon har fått en så otroligt tjock päls efter kastreringen, och Boogie har också väldigt tjock päls. Förresten, jag kan tala om att jag fick min Furminator till ett väldigt bra pris... 134:- inkl. frakt, jämfört med runt 400:- om man köper här i Sverige!!



 
 
Jessicah

Jessicah

25 augusti 2009 19:22

Grattis Dessi & Diego! Jag berättade nyss nyheten för hans son och han blev mäkta stolt över sin pappa ;) Jag ser inte till dig så mkt på msn längre så jag får uppdatera lite här. Idag smög vi igång med lite sök igen, trots att vi har 1½ vecka kvar på våran långa koppelvila. Han hämtade in 3 dummies och var i himmelriket över att få röra lite på sig igen. Guud vad vi längtar tills vi får slänga in kopplet i garderoben igen!

http://www.vildarna.webs.com

 
Ingen bild

Pia

26 augusti 2009 00:31

Härligt med lite träning i alla fall;-) Kan tänka mig att det spritter i både dig o Iver nu när ni har vilat ett tag!!
Kram/Pia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards