khemosabi

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Lite av varje...

Av khemosabi - 8 augusti 2009 23:40

Soleil och jag har varit på raceträning för första gången, jättekul var det:-)

Det finns en film på Soleil's blogg om någon vill titta!


Idag fick jag mail från Therese som berättade att Sally har börjat löpa, så nu är lilla tjejen stora damen istället!! Tidigare än mor sin är hon med första löpet, Gimmie var ju 14 månader när hon löpte första gången - och Boogie slog rekordet med 18 månader!!


Jag ska ta några kvällar och skörda blåbär i "min skog" innan de torkar bort - herregud, vad mycket det är, och stora är de dessutom!! Vart man än vänder sig så är det blått, blått;-) För mig är det rena terapin att plocka blåbär, det är så skönt att ha hundarna med och bara gå där och mysa. Fast ryggen säger ifrån, förstås...

 
 
åsa

åsa

9 augusti 2009 08:32

Har alltid avskytt att plocka bär och det tror jag beror på, att när vi var små så fick vi ju plocka vår mugg full, bara för att gå och tömma i en hink...och sen börja om igen...
Svamp däremot, det är det bästa som finns att plocka, men jag är inte så förtjust i att äta den..
Ha dé!/Kram

http://tantraffas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards