khemosabi

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Vad händer?

Av khemosabi - 2 augusti 2009 23:00

Inte mycket, därav bloggtorkan;-)

Jag tränar lite på kvällarna i samband med skogspromenaderna, men mest blir det att hundarna får röra i sin egen takt... dvs race;-) Tänker ibland på att det finns hundar som aldrig får vara lösa, stackars hundar! Här hos mig får alla springa lösa i minst en timme om dan, vilket gör att de har en väldigt bra grundkondition. Även galna whippan springer lös - lika mycket som de andra - och lär sig därigenom att klara all sorts terräng. Ungefär varannan kväll blir det race på stora gärden, och varannan i skogen - ibland både och.

Soleil är faktiskt rätt så rolig, hon retar Boogie så hon ska jaga henne - och Boogie är otroligt snabb så hon hinner nästan i kapp... vansinnigt kul, tycker Soleil;-) Annars härjar hon ju mest med Speed, ibland är det nästan så jag tycker det blir för mycket och funderar allvarligt på om hans leder kommer att klara det här. Det vet jag inte, men jag vet att Gimmie och Boogie härjade rätt bra de också under valp/unghundstiden, och deras leder klarade det uppenbarligen. Men med Soleil handlar det ju om helt andra farter, och en golden är ju egentligen inte byggd för "whippetrace".


Speed har fällt ur och ser just nu ganska spetig ut, som en typiskt ranglig unghund. Men han är fortfarande "bebis" och har inte lyft på benet än:-) Sen är han i allt, men som sagt, jag har inte bråttom!


Ikväll var Micke med ut i skogen, och när vi kom in fick han bada Boogie, som hade badat i ett dydike - man får sätta barnen i "arbete"! Han gjorde det utan protester i alla fall, kanske för att det är i hans säng hon vanligen sover;-)

 
 
Jessicah

Jessicah

3 augusti 2009 18:38

Fniss! Dom är ju för roliga dina jyckar. Jag undrar när gurkan ska börja fippla med sin päls. Först var han naken, sen blev han ullig och nu har han päls i en tofs på manken och en fin fana på svansen men inget mer. Hihi.

http://www.freewebs.com/vildarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards