khemosabi

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Veckan från helvetet...

Av khemosabi - 31 oktober 2007 22:45

... har den senaste veckan varit. Den började ju snyggt med att de håller på att fälla och förstöra "min" skog och vår favoritrestaurang Ming Palace brann ner till grunden. Brukar visserligen inte gå ut och äta, men vi hämtar mat där ibland... världens godaste. Sedan var det dags att råka ut för en oväntad och tråkig händelse som kostade mig nästan 3000:- (drar inte den historien här) och sedan skadade Micke sig på jobbet och fick hjärnskakning och stukad fotled - men han mår bra nu, tack o lov. Undrar om jag har glömt nåt nu... Jo just ja - i början på veckan var Micke en hårsmån ifrån att bli lynchad av 7 fulla galningar för att han skyddade en kompis yngre bror som de skulle ge sig på... ja, herregud, vad säger man?? Tur att alla klarade sig utan skador... Idag har migränen kommit som ett brev på posten... hmm, vad hade man väntat sig??

Men det blir nog roligare i morgon, då blir det kalas hos min dotter Martina som fyller 27 år! Hon bakar världens godaste bullar så det blir nog bra;-)


Jag fotade lite häromdan, fick ett par ganska

roliga bilder på Spurten och Iza i full fart!

Khemosabi Pearl Jam 8,5 år

Gulliga Spurten...

Wynntorps Disa

... och flygande Iza:-)

Jag höll på och mixtrade med inställningarna och här

missade jag nog nåt;-) men Gimmie är så fin så hon får

vara med ändå!

Khemosabi Home Run

Fotomodellen:-) Tänk om fotografen var lika bra... 

Khemosabi Home Run

 
 
Ingen bild

Carina

1 november 2007 07:32

ÅH..stackars dig..vilket "oflyt" , hoppas det vänder snart...det brukar ju göra det efter ett tag :)
Kram Carina

 
Åsa

Åsa

1 november 2007 09:43

Ja, en olycka kommer aldrig ensam heter det ju....
Men, hur mår mosters "lilla" Micke nu då?
Helt otroligt, att man inte kan/törs försvara någon i trångmål nu för tiden, man kan ju också undra vad polisen gör för nytta..Men, det ger ju inga pengar till stadskassan att vara ute och patrullera på sta´n.
Det gör det ju om man haffar lite fortkörare, det verkar ha prio 1!
Tänkte just på Martina när jag såg att det var 1/11, du får gratta så gott från oss ALLA här i Falun/Gävle.
Hoppas, att du/ni får en trevlig dag och du...hälsa släkten om det är några du träffar på hos Martina.
Kram/ Åsa

http://tantraffas.blogg.se

 
Pia

Pia

2 november 2007 00:29

Tack Carina! Ja, nu får man hoppas att eländet är över!

Åsa: Har hälsat till alla och alla hälsade så gott tillbaka! Jo, Micke mår bra nu, men han var lite seg i ett par dagar såklart. Han blev ju sjukskriven några dagar, lite synd eftersom det var hans sista schemalagda dagar på Securitas. Nu får han hoppa in när någon blir sjuk tills vidare, han söker andra jobb nu.
Kram Pia

http://www.geocities.com/jaktgolden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards