khemosabi

Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av khemosabi - 6 oktober 2007 13:26

Idag, den 6:e oktober, fyller Gimmie och Boogie och deras tre fina syskon Tonic, Tayson och Sascha 3 år - stort GRATTIS till allihop!! Tänk att det är 3 år sedan jag hade alla små härliga puppisar här... nu börjar man bli sugen igen;-) Jag har nu bestämt mig för att det blir Boogie som kommer att paras i vinter, jag tittar på flera intressanta hanhundar just nu men har som vanligt (!) svårt att bestämma mig;-) Frågan är om jag ska satsa på en ung hanne med de speciella linjer jag vill ha eller en lite äldre och beprövad hanne, där jag vet vad han har lämnat tidigare... ja, det återstår att se. Men jag kan nog lova att det kommer att bli valpar med mycket krut i!


Igår tränade jag lydnad med Gimmie och Boogie, det gick riktigt bra men vi har några moment att fila lite extra på. Båda två var helt galna av glädje - de är så härliga, mina tjejer!! Vi var ute i flera timmar (jättemysigt!) och Christer hade fika med sig, det är ordning på honom;-)

När jag kom hem tog jag ut Spurten och Easy (Iza, Fis-Lisa... vete sjutton vad den hunden egentligen heter, mest kallas hon ju Fis!) och lade dummysök åt dem. Jag filmade dem också, ska se om jag lyckas ladda upp filmerna så jag kan lägga in länkarna här. Jag börjar med den här; nu ska ni få se en Spurt på nästan 8,5 år som inte har förstått hur gammal hon är!! Spurten på dummiesök:

http://s174.photobucket.com/albums/w114/piafernqvist/?action=view&current=spurten_sok_5okt07.flv

Mer film kommer senare idag, om jag kan ladda upp dem!

Tyvärr så har jag strul med internetanslutningen, vet inte om det är kablarna eller modemen eller routern det är fel på... blir galen på sånt här som jag inte fattar!! Just nu har jag lånat Martinas internetkabel och kopplat ifrån routern och nu funkar det - men jag har inte blivit så mycket klokare ändå???

Här kommer i alla fall en bild på Easy/Iza som jag knäppte igår, hon blir 7 månader om ett par dagar - herregud, vad tiden går fort! Visst är hon fin då?

Wynntorps Disa, 7 månader


Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards