khemosabi

Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av khemosabi - 18 oktober 2016 22:55

Idag har jag äran att gratulera alla fina och duktiga hundar i Double-kullen på 8-årsdagen!      

Jag säger som alltid, det måste vara något fel på min tidsuppfattning för det är helt otroligt var tiden går fort - min egen Speed har ju nyss blivit vuxen, känns det som ;-) Underbaraste hunden i världen, ingen har varit så lätt att ha att göra med som han! Född "lydig" utan någon som helst träning, han är bara så oerhört samarbetsvillig och lyhörd att man inte ens har behövt lära honom något, det har han gjort själv! Han är också otroligt kelig och älskar när man gosar med honom... och det gör man förstås hela tiden;-) Jag har aldrig träffat någon som inte fallit pladask för den hunden och här hemma hos oss är han förstås KUNG!


Hela gänget på höstpromenad i våra vackra omgivningar, fr.v: Boogie, Speed, Piller och Gimmie


På tävlingsfronten har det varit lite lugnare den sista tiden, men Ellinor och Susa - SELCH Khemosabi MJ's Another Part Of Me och Staffan och Krutov - SELCH Khemosabi Double Sonic har varit ute några gånger och tävlat i ekl. lydnad. Det har gått bra för båda men någon försmäldig miss på dyra moment har gjort att poängen precis räckt till 1:a pris... bra jobbat ändå tycker jag, även om Ellinor kallade det "stolpe ut" och jag förstår verkligen att det känns så när man ligger högt på nästan alla andra moment. Men nu i söndags tävlade hon och Susa igen och då var det minsann "stolpe in" med finfina 304,5 poäng!

Stort GRATTIS till båda duktiga ekipagen, jag tycker ni är fantastiska!!

 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards