khemosabi

Alla inlägg den 6 januari 2016

Av khemosabi - 6 januari 2016 18:56

Idag gjorde vi det 6:e och sista försöket att få till en parning, men det funkade inte den här gången heller:-( Vad det beror på kan man ju bara spekulera i, men jag tror personligen att det handlar om Pillers krångliga löp och absolut inte om någon bristande förmåga hos hannen. Hanhund nr 2 intygade ju också att hon förvisso var intressant, men inte riktigt i höglöp. Kanske hon inte hade något riktigt höglöp alls, vi har ju i princip hållit på i en hel vecka utan resultat. Hursomhelst så kan ingen säga att vi inte har försökt, herregud vad vi har legat i!

Jag tycker såklart att det är jättetråkigt att det inte blev någon parning, men ledsnast är nog alla valpköpare och hanhundsägaren, som så gärna ville ha en parningsvalp. Men vad ska man göra? Funkar det inte så funkar det inte - jag försöker intala mig att det antagligen är någon mening med det också. Men visst är det tråkigt när man har planerat så länge och försökt få till bästa möjliga parning och dessutom fått många jättebra valpköpare.


Det är flera som frågar om jag kommer att göra ett nytt försök vid nästa löp, och det kan jag inte ta ställning till just nu. Det beror lite på när hon löper och hur läget ser ut då. Hon har ju haft väldigt långt mellan sina löp förut (14 månader) och det hinner hända mycket på den tiden.


Nu får jag försöka svälja besvikelsen och lägga det här bakom mig. Piller och jag ska så småningom sätta igång med träningen igen, och vi får väl hoppas att det blir några tävlingar för oss under våren istället för att ägna tiden åt valpledighet.

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards