khemosabi

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Fler fina framgångar!

Av khemosabi - 21 augusti 2016 23:43

Hur duktiga valpköpare kan man ha egentligen?? Ja, superduktiga om ni frågar mig - jag har nog de bästa:-)


Förra helgen var norska Eva-Liz och hennes härliga Solan - NOLCH SELCH BH Khemosabi MJ's Smooth Criminal - på jaktprov och tog hem ett 1:a pris i nkl. (bk) med superfin kritik, stort GRATTIS till ett kanonjobb!

Solan har redan tidigare blivit provbäst i nkl. men det är nog två år sedan om jag inte har helt fel (?) och som jag har fattat det så har det inte tränats jättemycket jakt sedan dess. Men egenskaperna finns där, bara att plocka fram!


Fin bild på vackra och duktiga Solan, dock inte ifrån detta jaktprov.

 


Den här helgen var Elisabeth och Supra - NOLCH SELCH Khemosabi Prepare for Surprise - med och representerade Norge i landskampen mellan Sveriges och Norges respektivet talangtrupper i Kristinehamn - där har jag ännu inte fått några individuella resultat men Norge vann landskampen! Stort GRATTIS till Elisabeth och Supra!

I Kristinehamn blev det också en syskonträff då Elisabeth och Supra fick träffa kullsyster Lipp och hennes matte Alma! En jättefin bild på Pillers vackra syrror fick jag låna av Alma - tusen tack för det!


Supra till vänster och Lipp till höger


Och sist, men absolut inte minst:

Idag gick duktiga Mia och Carma - SELCH SEVCH Khemosabi MJ's Keep The Faith - och tog hem en 1:a placering (av 11 deltagare) i lydnadsklass elit på Botkyrka BK med fina 293 poäng - stort GRATTIS, superbra jobbat!! Bäst och roligast är ändå att Mia säger att de hade en helt fantastisk känsla genom hela programmet, vilket ju är mer värt än alla poäng i världen, jag vet precis hur det känns!


Carma är en tjej med en helt fantastisk attityd som gör intryck på alla, en kvick och otroligt glad liten pälsboll med en ständigt viftande svans - underbart, I love it! Önskar att jag kunde hitta en hanne med samma fantastiska utstrålning att para Piller med - jo, jag vet några stycken, problemet är bara att alla råkar vara hennes bröder;-) Om någon har nå't tips - shoot:-)


                  Här är duktiga Carma med dagens buckla!



  










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards