khemosabi

Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Vilka valpköpare jag har:-)

Av khemosabi - 27 maj 2016 23:45

Idag gjorde jätteduktiga Alma och hennes Khemosabi Prepare for Miracle en riktig kanontävling i lydnadsklass 3 med finfina 294 poäng, ett 1:a pris och en 1:a placering - och med det tog de klivet upp i Elitklass!! Stort GRATTIS till fantastiska Alma och Lipp!!


Den härliga bilden har jag ärligt snott ifrån Almas facebook;-) Fina tjejer <3


... och inte nog med det;-) Lipps superduktiga norska kullsyster Supra - NOLCH SELCH Khemosabi Prepare for Surprise - ska delta i landskampen mellan Norges och Sveriges talangtrupper i augusti, stort GRATTIS till det! Landskampen går av stapeln i Kristinehamn, det är en bit för mig att åka, men visst vore det kul att få se fantastiska Elisabeth och Supra in action!


Det duktiga ekipaget har förresten nyligen varit på jaktkurs och vad jag har förstått så gick det väldigt bra, Supra har uppenbarligen talang för både lydnad och jakt! Matte är inte så dum hon heller, haha:-D


Den underbara bilden ifrån jaktkursen fick jag faktiskt lov att låna;-)


Här hemma är det riktigt bra, Boogie mår jättebra och är precis lika pigg som vanligt, två dagar efter operationen - den hunden är fanimej otrolig! Det var likadant i höstas när hon fick den där knölen (godartad, som tur var) på ryggen bortopererad. Då fick veterinären faktiskt ta bort ganska mycket hud, så man tycker att det skulle ha stramat rätt så mycket, men samma kväll hoppade hon upp i fåtöljen över ryggstödet helt utan besvär. Det såret läkte jättefint på ett par, tre dagar, och även den här gången ser det väldigt fint ut - peppar, peppar! Hon verkar ha en helt otrolig förmåga att läka och återhämta sig! Idag har hon yrt omkring precis som vanligt, jag får försöka lugna ner henne så gott det går. Inte riktigt vad man tror att man ska behöva göra med en nyopererad hund som fyller 12 om några månader;-) Men glad är jag för det! Min Boogie är allt en liten pärla!



   

 
 
Ingen bild

Lotta W (med Lova)

6 juni 2016 17:57

Vad skönt att det är bra med henne! Och vilka fina framgångar! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards