khemosabi

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Duktiga valpköpare:-)

Av khemosabi - 1 maj 2016 23:29

Vilken helg det har varit för Staffan och hans SELCH LPI LPII LPIII Khemosabi Double Sonic!

Igår genomförde de en riktigt fin tävling med 290 poäng, ett 1:a pris och en delad 1:a placering i elitklass lydnad, och idag gick det ännu bättre, 293 poäng och en 1:a placering till - 9,5 på fria följet båda dagarna, tjoohoo! Stort GRATTIS till ett jätteduktigt ekipage!!


Även mina norska valpköpare har varit ute och tävlat, de har provat på FCI Class 3. Förra helgen tävlade Elisabeth och NOLCH SELCH Khemosabi Prepare for Surprise och fick ett 2:a pris - jag vet inga poäng men bra jobbat, GRATTIS till det!! Här kommer några fantastiska bilder på Elisabeth och Supra! (foto: Linn Andreassen, en eloge till henne!)


   


Idag tävlade Eva-Liz och NOLCH SELCH BH Khemosabi MJ's Smooth Criminal också i FCI Class 3, de fick ihop 218 poäng med 3 nollor;-) Eva-Liz bekräftar tesen om att gränsen mellan en tia och en nolla är hårfin med de här hundarna - ja, det kan ju bli så när det går lite fort, hahaha:-D Men en 10:a på fria följet blev det minsann! Jag tror att Eva-Liz och Solan kommer att prova på igen så GRATTIS och lycka till framöver!


Här är fina Solan!



Vi själva har inte gjort någon nytta, utan genomfört årets första grillning - halvsystrarna Lova och Piller var lite sugna;-)


Annars är det inte så jättekul här hemma just nu, visserligen klarade sig Gimmie och Boogie ifrån kennelhostan, men nu har lilla Boogie-hjärtat åkt på livmoderinflammation:-( Den behandlar vi medicinskt just nu, med penicillin och injektioner som är samma typ som abortsprutor som drar ihop livmodern, och hoppas att det räcker. Det är möjligt att det får bli en operation så småningom i alla fall, för risken är stor att hon får det igen efter löpet någon gång i höst. Men nu tog vi det så pass tidigt att hon inte hann bli "sjuk" utan det enda tecknet är märkliga flytningar, som ju inte alls är normalt. Men hon är inte dålig utan precis lika pigg som vanligt, hon har ingen feber, dricker och äter normalt och har inte ont och inga andra symptom heller. Det var bara det att jag var väldigt vaksam och ringde veterinären så fort jag såg flytningarna, jag vet ju att hon inte ska löpa förrän någon gång i juli så det var en stor varningsflagg för mig. Har haft två tikar tidigare som fått opereras akut så jag vet att det kan vara bråttom!

Nu är det bara att hålla tummarna för att behandlingen hjälper så hon får vara frisk ett bra tag till, mattes lilla hjärta <3

       



 
 
Ingen bild

Lotta W (med Lova)

10 maj 2016 15:38

Vilka fina framgångar! Grattis till både ekipage och uppfödare! :D

 
Ingen bild

Eva-Liz

16 maj 2016 07:53

Den 10èrn føles utrolig bra:):)Har jobbet mye med min "happy skvett-Solan", som gjerne vil gå med høye forben og vise hvor dyktig han er....:):):):)Solan elsker jo publikum og stevner, så jo mere "liv i publikum" jo høyere blir han:):)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards