khemosabi

Alla inlägg den 27 juli 2014

Av khemosabi - 27 juli 2014 23:31

NOLCH SELCH BH Khemosabi MJ's Smooth Criminal är fantastisk, vilken hund detta är! I fredags startade han i Luleå med låneföraren Oddvar i elitklassen och vann med 290 poäng, och igår tävlade han med sin ägare Eva-Liz och tog ännu ett 1:a pris (och en 2:a placering) med 268,5 poäng, och det med en nolla på vittringen! Ja, jisses vad det måste ha gått bra på resten då - så otroligt bra jobbat denna årets varmaste helg! Jag har all anledning att gratulera båda de duktiga förarna, och Eva-Liz får jag verkligen skicka ett extra stort GRATTIS till, eftersom hon tog hem hela 303,5 poäng i eliten med sin Gurin idag! Superduktiga var både Solan och Gurin, vilken helg det blev för Eva-Liz!

    


Ellinor strök Susa ifrån Luleå och Staffan strök sina hundar ifrån tävlingarna i Sundbyholm pga värmen, klokt beslut tyckte jag. Här hos oss har det varit uppåt 35 grader och har man inte möjlighet att kyla hundarna ordentligt i denna värme kan det sluta illa, och det är förstås ingen tävling värd. Man kan ju missta sig och tro att hundarna tål mer värme än de gör, Piller t ex är en sån hund som inte tappar varken tempo eller motivation fast det är varmt, hon skulle jobba tills hon stupar. Nu är det ingen risk eftersom jag inte klarar värmen och därmed håller vi oss inne när det är som varmast. Nu ska väl den här värmeböljan snart vara över, hoppas jag, dom säger att det ska bli lite mer normalt i mitten på veckan. DET ska bli skönt, för nu är vi träningssugna både Piller och jag!


Bad-Pillret

 



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards