khemosabi

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

SELCH Khemosabi MJ's Keep The Faith:-)

Av khemosabi - 11 juni 2013 23:37

Ja, så kan Mia från och med ikväll titulera sin duktiga lilla Carma!!

Stort, stort GRATTIS till det efterlängtade lydnadschampionatet - kanonbra jobbat!   


Jag har inga detaljer ifrån tävlingen, men jag är säker på att det kommer en uppdatering i Mias blogg så småningom;-)

Det här anade inte den nyblivna lilla champinjonen Carma, då hon var ca 7 veckor gammal och matte var på besök och knäppte den här fina bilden...

Hur söt får man vara, egentligen?? 


Från det ena till det andra, min hotmail har blivit kapad, upptäckte jag idag. Nu har jag bytt lösenord och hoppas att det ska fungera som vanligt - men om du har fått mail ifrån mig idag eller de senaste dagarna, ÖPPNA INTE utan kasta det direkt!!



 
 
Marie & Carma

Marie & Carma

12 juni 2013 08:06

Tack Pia ja hur söt får man vara :) Nä då anade jag inte hur bra det här skulle bli. Det här med träningen och tävlandet är ju jätte kul att det gått så bra. När jag köpte henne var ju prio ett att hon skulle hålla att träna och tävla med och det gör hon ;-)
. Men det viktiga är ju ändå att man har en bra hund i vardagen som fungerar i livet, tänker nästan på det varje dag hur bra hon är, anpassningsbar som få, lätt att ha med sig, har inga knäppa åsikter eller annat trams, men för den delen inte mesig. Nä Carma har integritet och en enorm personlighet. Tävla och träna är verkligen grädde på moset. Men en hund som är bra i vardagen är mer värt en vad man tror - det kan jag skriva under på Kram Pia och än en gång Tack :)

http://www.briard.mia-co.com

 
Pia

Pia

12 juni 2013 18:07

Ja, jag håller med dig - en hund som fungerar på alla sätt i vardagen är mer värt än något annat! Jag skulle nog vilja säga att det är genomgående för alla Khemosabihundar att de är otroligt lätta att ha att göra med. Att de sedan är superhärliga träningskamrater och väldigt duktiga tävlingshundar är verkligen en extra bonus, men definitivt ingen slump - det är ju det jag siktar på;-) Bra hundar och duktiga förare, då brukar det bli succé!

http://www.khemosabi.kennelsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards