khemosabi

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Lydnadsdebut för Foppa...

Av khemosabi - 25 november 2012 23:13

... och matte Anna-Karin idag, med 152,5 poäng och ett 2:a pris - de gjorde ett bra jobb i helt ny miljö (första gången i ridhus) med bl a 9,5 på linförigheten och helhetsintrycket, men fick en 0:a (-30 p) på ställande under gång och några småmissar. Många fina poäng blev det, men jag tror Anna-Karin är gladast över domarens omdöme: en mycket lovande hund! - och visst är det just det och känslan som är viktigast! Någon miss här eller där, det har vi alla;-) Stort GRATTIS och lycka till framöver till Anna-Karin och hennes duktiga kille, Khemosabi Prepare for Action!


Nu har alla "bebisar" utom en kommit ut på lydnadsbanorna, det är ju bara såå kul!! Ett 2:a pris (Foppa) och två med 1:a pris i klass 1 och uppflytt till 2:an (Vinna och Joy), och två med 1:a pris i 2:an och uppflytt till klass 3 (Supra och Piller), det är riktigt bra jobbat av våra unga hundar! Tack alla duktiga valpköpare:-)


Piller och jag har lydnadstränat idag, hon var lite övertaggad i början men när hon hade lugnat sig lite tränade vi lite extra på stegförflyttningarna, de börjar se fina ut! Var ju tvungen att kolla apporteringen idag också - och det är klart att hon satt som gjuten och väntade på kommando varenda gång;-)) Jaja, jag grämer mig inte så mycket över den där tjuvstarten på tävlingen, däremot grämer jag mig väldigt mycket för att jag inte filmade... jag måste ha varit extremt fokuserad eftersom jag helt och hållet glömde det;-)


Idag, på klubben, fick vi dessutom en ny valpintressent på listan - tänk så det kan gå:-D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards