khemosabi

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Pillerillern på film

Av khemosabi - 24 februari 2012 17:28

Idag fick jag för mig att jag skulle filma Piller lite, dock inget jag hade planerat i förväg, därför blev det som det blev;-) Jag hade ingen leksak med mig, och inget speciellt godis - bara vanliga foderkulor, som inte är särskilt upphetsande:-) Jag kunde konstatera tre saker när jag tittade på filmen:

1. Jag beter mig som en nybörjare

2. Det hade varit bättre om någon annan hade filmat (tyckte annars det var lite extra proffsigt där när jag gick ur bild!)

3. Piller är söt


Jaja, det är bara en liten snutt med lite fritt följ och en inkallning - håll tillgodo, och dra ner ljudet, är ni snälla -herregud så man låter!




Jag kan inte redigera mina filmer, så ni får rubbet - både det som är bra, och det som ser skitdåligt ut. I bästa fall kan jag lägga på nån musik, och det gör jag ibland för att slippa höra min ljuva stämma;-))

Vi använder oss vanligtvis inte av sådana ingångar som på filmen, men just den här gången valde hon av någon anledning att gå runt. Men jag tror att vi kanske har tränat inkallning högst 8-10 gånger hittills, varav hälften utomhus, så det är inget som är befäst. Det är förresten inte något som är riktigt befäst, det enda vi i stort sett har gjort under vintern är att träna lite position inomhus. Även om filmen kanske inte är så bra, så tycker jag det är intressant att se Pillers attityd - hon är med på noterna och tycker det är kul, och det är huvudsaken för mig!


 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

24 februari 2012 18:06

Jätteroligt att se film på Piller. Ska väl försöka att filma Vinna också. Härlig attityd som sagt;-)

 
Pia

Pia

24 februari 2012 22:03

Tack Sussie! Vi har ju att jobba på, men det är väl så det ska vara med en unghund på 7 månader;-) Klart du ska filma Vinna, det ska bli kul att se!

http://www.khemosabi.se

 
Mia

Mia

25 februari 2012 11:01

Film är alltid superkul, oredigerad eller ej ;)! Helt bedårande energi och attityd <3! Och älskar att se hundarna i bakgrunden som är duktiga och väntar på sin tur, sånt är ju guld värt när man har flera :D!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Pia

Pia

25 februari 2012 14:38

Tack Mia! Jag gillar också hennes energi, jag tycker den är på precis rätt nivå. Hon går såklart upp i varv om jag triggar henne, men just nu vill jag ju att hon ska lära sig att fokusera på det vi gör, och då är det bra att hon är balanserad. Lite hoppig är hon ju, men det ska vi jobba på! Det här var första gången vi försökte oss på ett lite längre fritt följ så jag förväntade mig inte så mycket, men det var intressant att ha det på film;-)

http://www.khemosabi.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

26 februari 2012 18:36

den där skitdåliga delen... var fanns den? För jag såg ingen sån alls, inte på långa vägar!!! Hon är ju bättre än Kex! ;)
Hon har sån himlans härlig attityd!! Ett riktigt litet lyckopiller ;))

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Alma

Alma

26 februari 2012 20:47

Vad duktiga ni är :D Såå kul att se!!

http://almashundar.wordpress.com

 
Pia

Pia

27 februari 2012 01:22

Tack Jenny & Alma!
Jenny, den där skitdåliga delen - det var ju jag, det;-))

http://www.khemosabi.se

 
Eva-Liz

Eva-Liz

27 februari 2012 13:16

Jeg stusset på inngangen,helt til jeg leste hva du skrev:)Dette lover bra,en herlig 7 måneders lykke pille:) De er flotte de,som ligger i utkanten også....:):)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

27 februari 2012 16:24

Inte på långa vägar att det var så Pia ;)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Marie & Carma

Marie & Carma

28 februari 2012 07:20

Härlig attityd, man är ju så glad i början att dom små liven hänger med och gör det med glädje ;-)). så dina små pepp ord dom kommer snart att vara ett minne blott, när du vant dig vid att hon är med ;-)) hon är ju bara en lite plutt nu :)
kram marie&carma

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards