khemosabi

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

7 månader!

Av khemosabi - 19 februari 2012 14:19

Ojoj, vad tiden går - Grattis till alla Pillers fina syskon på 7-månadersdagen!


Vädret har varit jättetrist, så det har inte gått att fota på ett par dagar, de här bilderna tog jag häromdagen...

     


Det är tur att hon är snällare än hon ser ut på den här bilden...

   
Synd att jag inte fick med hela Pillret där, tyckte hon var lite söt där hon kom skuttande bakom Speed  


Och så har vi vackra mamma Gimmie - och tok-Soleil som kommer farande där bakom;-)

Jag är väldigt nöjd med Piller så här långt, hon är en dröm att ha att göra med! Det jag uppskattar mest är något jag såg redan när hon var 4-5 veckor gammal - nämligen att hon är så nöjd med tillvaron. Det är svårt att förklara, men det har att göra med att hon är så balanserad, hon hetsar aldrig upp sig för någonting. Hon är ändå väldigt ivrig när vi ska göra något, men på ett härligt sätt som jag tycker jättemycket om. Jag tror att hon och hennes syskon har fått det bästa utav både Gimmie och Filur när det gäller mentaliteten, faktiskt.

Träningsmässigt har hon kommit väldigt mycket bara de senaste veckorna, det märks att hon har kommit över valpstadiet och är redo för större uppgifter. Och det är ett faktum att just den här åldern, runt 7 månader, brukar vara en väldigt bra träningsperiod för mina unghundar, det har jag erfarenhet av sedan tidigare. Nu längtar jag efter våren, så vi kan komma igång ordentligt med träningen, nu vill jag inte hålla på och fjutta längre;-)


Från det ena till det andra, för er som inte redan vet det, så har pappa Filur debuterat i elitlydnad med ett 1:a pris, så det står nog inte på förrän lydnadschampionatet är i hamn där! Stort Grattis till superduktiga Malin och Filur!!


Lite senare:

Upptäckte att det inte alls är den 20:e idag, så det är inte förrän imorgon som valparna "fyller" 7 månader - nu var jag ute för tidigt, och det händer inte ofta, kan jag säga! Jag får klämma till med att idag är det exakt 9 månader sedan "tillverkningen" då - det var nämligen den 19:e maj som parningen ägde rum;-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards