khemosabi

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Lätt som en plätt, du matte;-)

Av khemosabi - 14 februari 2012 21:20

Idag blev jag återigen påmind om att de här hundarna funkar allra bäst om de får en utmaning, och det var Piller som överraskade mig den här gången. Jag hade nämligen kastat en markering som var ämnad till Speed (jag har svårt att bedöma avstånd, men det var så långt jag kunde kasta) alltså mycket längre än vad jag har kastat till Piller hittills. Döm om min förvåning när Speed tjyvade - ajajaj, då fick han inte hämta. Jag kallade in honom och tänkte gå och hämta dummyn själv, men var osäker på om jag skulle hitta den i snön - så jag tänkte "äh, jag skickar Piller". Och vad gör hon - jo, den bästa apportering hon någonsin har gjort;-) Till saken hör, att vi har legat lågt med apporteringen ett bra tag, eftersom jag märkte att hon började tjafsa med snöiga dummiesar. Men nu var det minsann inget tjafs, som en kanonkula ut, plockade upp nästan i farten, och full fart in till mig! Där fick jag, så jag fick klart för mig att larvandet på valpnivå är över - tur att man har hundar som är smartare än matte!! Eftersom jag är den jag är, så var jag ju tvungen att kolla om det var en lyckträff första gången, men det var det inte - lika snygg apportering nästa gång! Lesson learned - jag ska inte underskatta min hund!


6 månader och 3 veckor gammal väger lilla damen ca 19,5 kg och ser ut så här...

   Alltså, att få henne att stå still medan man knäpper är ingen lätt historia - här ser man att hon laddar, och sekunden efter drar hon järnet;-))


Hon är väldigt svår att fota, hon ser ut som om jag ska ta livet av henne så fort jag tar fram kameran, som här

t ex...

       

... och då är det ändå en av de "bättre" bilderna, så då förstår ni hur jag har det;-)


Syrran Lipp verkar däremot vara en riktig fotomodell, de här fina bilderna fick jag av Alma igår...

   
Tusen tack, Alma!! De är väldigt olika i uttrycket, de här två tjejerna, och Lipp ser ut att ha mycket längre ben än Piller. Jag tror inte att Piller kommer att växa så mycket mer på höjden, de senaste två veckorna har hon stabbat till sig och blivit kraftigare. Fram till nu har hon legat på ca 7,5 dl juniorfoder om dagen, fortfarande med 3 mål/dag. Jag kommer inte att öka fodergivan mer, det blir kanske snarare att dra ner litegrann istället, för tjockare än så här ska hon inte bli;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards