khemosabi

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Susa har tävlat - klassvinst och uppflytt till klass 3:-)

Av khemosabi - 11 februari 2012 16:11

Fick ett mail ifrån Ellinor idag, jag citerar:


"Vi har tävlat lydnadsklass 2 idag med uppflytt och klassvinst, sju ekipage. Betygen blev:

 
Plats: 10
 
Fritt följ: 9 (busar lite i språngmarschen :-))
 
Läggande: 10
 
Inkallande: 10
 
Sändande med ställande: 10
 
Apportering: 10
 
Fritt hopp över hinder: 0 (hehe, missförstånd så hon tog stöd på hindret)
 
Fjärrdirigering: 9,5
 
Helhetsintryck: 10 (domaren kom fram och tyckte det såg jättetrevligt ut)
 
Slutsumma 176 och första pris!"
 
Alltså, nu är jag nästan mållös - vilka poäng!! Super-Susa har gjort det igen, de kanonfina 190,5 poängen i ettan var ingen tillfällighet - det är hög kvalitét på det här ekipaget;-) Stort, stort GRATTIS till fantastiska Ellinor och hennes lilla stjärna Khemosabi MJ's Antother Part Of Me!!   
 
Jag har ingen ny bild av Susa, den här är tagen i spårskogen i augusti förra året. Susa är ännu ett lysande exempel på att arbetsförmågan inte sitter i färgen - som jag alltid säger, det är förstås typen av hund som är viktig, inte färgen... har jag rätt, eller har jag rätt?   I båda kullarna efter Gimmie och Diego (Double- och MJ-kullarna) blev det några ljusa och några mörka valpar, men alla har samma härliga arbetsglädje och attityd!
 
 
 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

11 februari 2012 17:46

Grattis.Det er litt av et kull de der....:):)Send henne en stor
klem fra "brodern" til en dyktig hund og en dyktig fører:)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Marie & Carma

Marie & Carma

11 februari 2012 18:06

SUPER GRATTIS!!!!!!!!

http://www.briard.mia-co.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

11 februari 2012 18:45

ingen dåliga poäng!! :D GRATTIS!

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Alma

Alma

11 februari 2012 20:09

Wooooooooww :O Vilka dunderpoäng!! Grattis :D!!!!

http://almashundar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards