khemosabi

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Mia & Carma = "Lydnadstalanger":-)

Av khemosabi - 5 april 2011 14:15

Fick ett kul besked idag: Mia och lilla Carma har kommit med i lydnadslandslagets talangtrupp!!   Grattis Mia, det är ni värda!


I "normala" fall ska man ha tävlat i klass 2 för att komma med, men Mia blev faktiskt uppringd av en av de ansvariga för uttagningarna, Lotta Linusson, som hade hört talas om Carmas klass 1-debut och uppmanade Mia att söka. Hon ville se en film med Carma under klass 2-momenten - så Mia köpte videokamera, fick någon som kommenderade dem tävlingsmässigt och någon annan som filmade. Lite pirrigt tyckte hon allt att det var, eftersom de inte har tränat klass 2 fullt ut än - men det gick ju bra ändå! 


Khemosabi MJ's Keep The Faith - "Carma" 9 veckor (foto: Marie Linder)

Jag kan inte säga att jag är förvånad över den här valpens förmåga, det var något som märktes tydligt redan ifrån början, när hon var pytteliten. Men, hon hade dessutom turen att få en superduktig matte som tar tillvara alla hennes fina egenskaper, och det är jag oändligt glad och tacksam för! 


Som jag har förstått det har ansökningstiden till talangtruppen gått ut för i år, men det kanske finns reservplatser, vad vet jag? Hursomhelst, bland Gimmie's valpar finns det fler lydnadstalanger, det vet jag - så om ni vill så kan ni säkert söka nästa år. Här finns info om talangtruppen och dess syfte: http://www.brukshundklubben.se/templates/Page.aspx?id=8221 

Bästa möjliga utvecklingsmöjligheter för den som är riktigt motiverad och har en ung och duktig hund - som t ex Gimmie's blivande fästman, som faktiskt också ingår i talangtruppen!     

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

5 april 2011 18:16

Du må være så stolt:)
Så utrolig gøy.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Pia

5 april 2011 18:20

Jepp, det är jag!!

 
Ingen bild

Pia

5 april 2011 18:22

Förresten Eva-Liz, det ska finnas något motsvarande i Norge, det vore ju något för dig och Solan;-)

 
Eva-Liz

Eva-Liz

5 april 2011 19:12

Hm.....Det er kanskje det samme,som rekruttlaget hos oss. Jeg var på bruks rekrutt laget med Loke. Utrolig lære rikt:)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Ingen bild

Pia

5 april 2011 19:15

Ja, så heter det!! Jag tror nog att du och Solan platsar där;-)

 
mia, love&carma

mia, love&carma

14 april 2011 14:30

Tack för grattiset ;-) Nu tutar vi och kör så får vi se hur långt det tar oss ;-)
Känner mig glad över att ha dig som uppfödare <3
Kram mia

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards