khemosabi

Alla inlägg under januari 2010

Av khemosabi - 10 januari 2010 22:21

Idag kom Dessi med Diego, och hon hade brorsan Spirit med sig också. Jag måste faktiskt säga att vi har rätt så fantastiska hundar... vi hade fyra tikar, varav två mer eller mindre i höglöp, och tre hannar här, varav två unga och precis lika gamla inne hos oss, och inte minsta lilla gruff!!

Det är fanimej helt otroligt, vi kan verkligen skatta oss lyckliga över att ha sådana härliga hannar!  


Diego är en sån otroligt härlig hund, han anpassar sig hur lätt som helst, är mjuk och lyhörd och bara smälter in, var han än är! Det tog inte lång stund förrän han hade bänkat sig på "bästa platsen" - i Mickes knä, förstås  

Micke ville inte vara med på bild den här gången - men Gimmie är med på ett hörn där bakom;-)


Här hälsar Speed och Spirit på varandra. Det är lite skillnad i storlek på brorsorna - Speed är lite större än Diego och Spirit är nog i alla fall två nummer större än far sin!

  

Spirre tv och Speed th

Av khemosabi - 10 januari 2010 18:21

... dvs Gimmie's och Boogie's kullsyster, är så här vacker:

e. SLCh LP Doubleuse Teddy Bear

u. LP Khemosabi Chickasaw

HD: A/A ED: 0

Ägare: Rasmus Nygaard Jörgensen  


(Och varför detta inlägg nu då, kanske nån undrar? Jo, Rasmus hittade mig idag på Facebook, och där har han ett helt album med jättefina bilder av sin "svenska prinsessa" - Sascha!)

Av khemosabi - 9 januari 2010 16:53

Det här är ju inte klokt... nu är jag sjuk igen!! I torsdags, när vi åkte och hämtade Boogie, hade jag ont i varenda muskel, t o m i magmusklerna - som jag inte ens visste att jag hade! Jag sa till Micke att det kändes precis som när jag blev sjuk förra gången... och ja, visst var det så igen:-( Nu har jag huvudet fullt med snor och hostar som en galning, framförallt på nätterna, förstås, så någon sömn blir det inte.


Annars då... ja, det är lite cirkus här hemma, kan man säga. Speed är väääldigt kär i Soleil, som har norra Europas längsta höglöp, och Gimmie och Soleil är helknäppa och "leker parning" i ett kör, trots att Gimmie inte är i höglöp ännu, det är inte beräknat förrän till onsdag nästa vecka. Men imorgon kommer Diego och stannar hela veckan hos oss, Dessi har mkt jobb hela veckan och vi vill inte stressa hundarna med att försöka få till en parning på några timmar, särskilt inte i den här kylan. Så det blir till att dela på hundarna så gott det går här hemma kommande vecka, och ev. placera ut några av dem - om det finns några vänliga själar som kan tänka sig att ställa upp, vill säga;-)

Av khemosabi - 7 januari 2010 17:18

... för nu har Boogie kommit hem! Men jisses vilken resa hon och Jessicah har haft - 6 timmar försenade anlände de till Katrineholm, där vi plockade upp Boogie. Då hade de varit på resande fot i 19 timmar, eftersom de bl a fick sitta i skogen nånstans före Uppsala i 4 timmar! Och på vägen från Umeå till Uppsala fanns ingen värme i tåget, och det var -28 grader ute... de kom med 12.10-tåget från Stockholm, men sen tog det stopp i ett par timmar till innan de var framme i Katrineholm kl. 15.00

Alltså, resa med tåg på vintern är nog inget att rekommendera!! Jag hoppas i alla fall att resten av Jessicahs resa mot Göteborg gick utan förseningar och med värme i tåget!!


Boogie blev överlycklig över att träffa Micke och mig igen, och vi minst lika glada över att se henne - lilla stumpan, vad vi har saknat henne!! Nu ska hon få vila efter den långa resan och sova hos husse i natt;-)


Av khemosabi - 2 januari 2010 18:01

... och nya förhoppningar! Då syftar jag i första hand på valpkullarna vi väntar - men också på förra Gimmie's första kull, som vi förväntar oss ska börja komma ut på div. prov under 2010:-)


Här hos oss har det nya året börjat lugnt, vi spenderade nyårsafton hos min dotter och mina barnbarn, med sällskap av syster Mai. I vårt område smälls det rätt friskt, men mina golden visade inget obehag av smällarna. Men det gjorde faktiskt Soleil - inte direkt rädd, men lite berörd, skulle jag nog vilja säga att hon var. Hon låg under mitt databord när det var som värst, och det har hon inte gjort sedan hon var liten - hon tyckte väl det var tryggast i närheten av matte, kan jag tro!

Soleil är i höglöp nu, ehm... liite sent, liksom, det är nämligen 23:e dygnet sedan löpstarten! Men hon blödde väldigt lite den första veckan, så det är möjligt att det var något slags "förlöp". Om det var så, då kan det ju istället vara 16:e dygnet idag, och det låter ju helt normalt att höglöpet infaller då.



Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards