khemosabi

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

I "elfte timmen"...

Av khemosabi - 31 januari 2010 18:25

... har jag bestämt mig för att skjuta på Boogie's parning till nästa löp, av rent praktiska orsaker. Jag har försökt att intala mig att jag visst orkar med att ha två kullar på raken, med bara 3,5 veckas mellanrum, men jag får tyvärr inse att det gör jag nog inte. Om man själv kunde styra hur tikarna löper vore det ju en enkel sak, det här med avel - men det kan man ju inte!


Det finns flera fördelar med att vänta med parningen, bl a har de av mina valpköpare som inte kan ha valp i år chansen att få en i början av nästa år istället! Och så har jag möjlighet att hinna med mina egna hundar mer i sommar/höst, jag vill ju gärna starta Boogie i elitlydnaden och komma igång ordentligt med Speed - och medan Boogie är dräktig i höst så kan jag tävla med Gimmie.


Nu när jag har bestämt mig, och fått ok ifrån hanhundsägaren att vänta, så känns det riktigt bra - jag har haft mycket bryderi om hur jag skulle lösa allt rent praktiskt. Men nu kan jag se fram emot Gimmie's och Diego's valpar och glädja mig åt en härlig kull i vår!!

 
 
Jessicah

Jessicah

31 januari 2010 18:57

Jag tycker du gör helt rätt! Vadå vissa valpköpare som inte har möjlighet i år. *harkel* ;-)

http://www.vildarna.webs.com

 
Pia

Pia

31 januari 2010 19:02

*fniss*

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av khemosabi - 9 februari 2020 20:06

Den här bloggen är inte uppdaterad sedan julen 2018 och kommer snart att läggas ner helt och hållet, jag ska bara spara ner så många bilder som möjligt först. Jag ser ingen vits med att fortsätta med bloggen, då jag inte längre har någon uppfödning o...

Av khemosabi - 24 december 2018 14:16

  Hoppas alla våra vänner och valpköpare får en riktigt härlig jul!   Här hemma går allt sin "gilla gång", som man brukar säga;-) "Inget nytt under solen" är ett annat uttryck man skulle kunna använda, annat än att jag har gett mig på något ny...

Av khemosabi - 6 oktober 2018 15:00

Grattis på 14-årsdagen, vår älskade lilla Boogie! Fantastiska lilla hund, som dansat genom livet på lätta tassar och fortfarande är vid god vigör och helt klar i sinnet - jag hoppas du får vara lika pigg och glad ett bra tag till!        Vi...

Av khemosabi - 16 juli 2018 15:55

... har jag i skuggan på min altan just nu, det är fullkomligt olidligt! Vi har haft så hett - och torrt - hela sommaren att allt är uppbränt, inte ett grönt strå så långt ögat kan nå. Jag lider med bönder och djurägare som inte har foder till sina d...

Av khemosabi - 23 december 2017 14:00


 

Presentation

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

Arkiv

Kategorier

Translate this blog

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards